Gå till innehåll

Kika på en filmsnutt


RamZeus

Recommended Posts

I månadsskiftet november-december så var det ett stort demo-party (DreamHack) i Jönköping.

Jag och några kompisar hade gjort en film till movie / animation compot där. Jag tänkte om ni hade lust att kika på den, och komma med en hel massa konstruktiv kritik.

Tyvärr placerade sig inte filmen på top tre, utan längre ner (vart vet vi i dagsläget inte). Anledningen till detta var att målgruppen var lite fel och smal.

De största kommentarerna vi fått är att den är för lång. Den är lite långtråkig, och den tappar fart på en del ställen... Detta håller jag fullständigt med om.

 

Se den du också, och kom med dina kommentarer på vad som skulle kunna ha gjort bättre eller anorlunda. Tänk på att detta är vår absolut första erfarenhet med video och videoredigering. Så vi behöver verkligen veta hur vi ska bli bättre.

 

Länk till filmen (DivX 5.02, Mp3, 384x216, 58 MB, ca 8 min):

http://www.thegang.nu/releases/The%20Gang%20-%20And%20he%20lived%20happily%20ever%20after.avi

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj, jag har tittade på den för några dagar sedan, och jag undrade var den kortfilmen kom ifrån. :e

Men jag håller med i den kritiken du fått hittills.

 

- Den är för lång. Du behöver inte visa alla detaljer man gör på en dator när du redan visat det tidigare; typ starta den, sätt på skärmen, skriv in kommandon etc. Det räcker med att han sätter sig där och trycker som en galning och sedan suckar. Vi vet att samma sak händer igen när de andra datorerna inte fungerar.

- Stativ. Har ni inga såna? :e

- Sepiafiltret. Vad ska det symbolisera? Att detta är en "gammal" tid? Motivera det bättre.

- När han får hem den nya datorn/moderkortet eller vad det är så plockar han väldigt länge med den. Du kan visa när han tar ut den ur plastförpackningen, skruvar upp datorn, sätter i den och sedan sätter Amiga-märket på framsidan. Det räcker med högst tio sekunder.

 

En bättre längd tror jag är cirka 3 minuter.

Länk till kommentar
Share on other sites

För lång :) Ja jo... Får helt enkelt lära mig att kasta bort en massa inspelat material...

 

Ang stativ.. Vi använde faktiskt stativ på alla scener utom några enstaka.

 

Sepia.. Tanken var kanske att det inte riktigt skulle vara verkligt... Att det hela skulle vara lite verklighetsdistansierat. Men det kanske inte riktigt fick den efekten.. Mest fånigt?

 

Fråga: Kunde du hitta något som du tyckte var bra? eller något som var liksom... trevligt.... hur man nu ska förklara det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Man ska inte behöva kasta bort inspelat material, däremot ska man planera vad man ska spela in, det vill säga exakta bilder och inte bara hela scener.

 

Jag tycker grundhistorien var ganska kul, även om jag inte är den tänkta målgruppen. Men jag saknar något hinder förutom att ingen dator fungerar, kanske någon galen kassörska som vägrar lämna ut grejerna eller något sådant.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...