Gå till innehåll

Trampa sönder huvud?


fult_organ

Recommended Posts

Hej, jag och några kompisar har planerat att spela in en film nu under sommaren och jag fick då den briljanta idéen att en utav huvudpersonerna ska trampa sönder ett huvud, dvs, en kille ligger på marken, då kommer huvudpersonen och ja, trampar :) Min fråga är då om någon av har något tips på hur man kan göra, eller är det bara datorn som gäller? Det behöver inte vara speciellt snyggt då man bara ska se det hela i en halv sekund eller liknande, jaja, tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man inte sett personen innan så kan du ju bara skaffa en mask och fylla den och trampa på, men har man sett personen innan så kanske du kan lösa det genom maskning.

 

Då ligger personen där i första tagningen och kanske reagerar som om någon kliver på en. Sen kan man passa in så att tex en pall är precis i samma höjd som hans huvud var och så kan personen trampa på den och sedan maskar man ihop allt.. Det kan fungera :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Lilla_farbrors, jag tror nog att man kan spräcka en skalle om man sparkar/hoppar tillräckligt hårt, nåja, det här inte till saken, vi strävar inte efter en verklighetstrogen film utan en rolig film, vi vill därför ha med huvudtramp! :P

Länk till kommentar
Share on other sites

jo.. tänkte skriva att jag gick lite ot men men. Hursomhelst så har jag för mig att det ska mycket till för att krossa en människas huvud.

 

Okej till saken. Skulle jag göra ett huvud så skulle jag nog göra det av ett tjockt lager gips som skalle. Sedan fyller man den bara med massa gojs helt enkelt. Man täcker det gojsfyllda gipshuvudet med något som liknar skin (latex?) och sedan en peruk på. Med ansiktet ned i marken kan man få detta riktigt snyggt tror jag. Det går ju förstås att göra detaljerat ansikte om man trixar lite med gipset och då behöver man heller inte dölja det.. ansiktet alltså. :)

 

Är det bara ett snabbt klipp kan man få det snyggt hur man än gör tror jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Varför gjuter du inte ett huvud i vax? Köp alginat och gjut av personens, vars huvud du vill krossa, ansikte. Sen gjuter du i vax och målar/sminkar. Blir jäkligt trovärdigt såvida du inte vill ha en extrem närbild på huvudet.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Vi gjorde en cool grej en gång. Vi gjorde en liten killer film och med våran massiva fantasi så blev mördaren en kille med blåställ proppad med kuddar nylonstrumpa på huvudet och jason-mask =D Hur som helst så tog vi en vatten melon som vi gröpte ur och fyllde med renblod, köttfärs och fiskinälvor. Sen skar vi revor i nylon strumpan och trädde på den på melonen samt masken. sen la vi overallen på marken med bröstkorgen neråt och melonen placerad så det såg ut som huvudet legade på sidan. Sen tog vi en stor sten och släppte den på "huvudet" Åå fyfan va grymt det vart. Sprutade blod det flöt ut inälvor och köttfärs. Vart nästan lite illamående. Aja hur som helt prova det blir fördjälva grymmt!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Planerar nu att göra en splatter zombie film där jag ska ha en liknande effekt. En zombie kommer att bli bängd i huvudet med en spade... Vars tog huvet vägen? ;) Personen vars huvud kommer bli krossat kommer vi först söva och sedan så håller en annan fast hans kropp när vi spelar in. Nja inte riktikt så. Karaktären hadde fått hela sitt ansikte sönderfrätet av syra när han var liten så hela hans huvud kommer vara inlindat i vita tygremsor vilket gör hela saken lättare. Huvudet kommer att vara av en ihålig gips skalle och den kommer målas med rödaktig hudfärg. Det enda som kommer att behöva vara exakt är munnen somo kommer att synas och ögonen. Skallen kommer att laddas med fakeblod köttfärs och kokta makaronen(hjärnsubstans). Kommer troligen lägga upp ett test hur det serut sedan. SPLAT

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...