Jump to content

Barnen badar med kläderna på

Recommended Posts

Drunknar..? larv. Bra initiativ iaf. Barn behöver se saker som inte är så invirat i ludd. Säkerhet och PKism har tagit över totalt. Gick förbi ett dagis på lunchen för någon dag sedan och alla ungarna hade hjälmar på sig när de var ute och lekte. Tydligen gör de så när det kan vara halt ute..! Vansinne.

Barn ska inte vara ute alls! Och framför allt inte leka. De kan ju skada sig!

Skada sig kan de göra inomhus också. De borde vara fastspända. Med hjälmar och knäskydd och suspensoarer (för pojkarna). Kanske vid någon slags träningsmaskin så att de kan få motion utan alla de risker som okontrollerade rörelser (som lek) medför. Då uppmuntrar vi god hälsa samtidigt som vi minimerar riskerna för skador.

Tänk på samhällsnyttan! Och barnen!

/Jakob

Hahaha. I see your points, MEN.

På dagiset där mina barn går har de också hjälmar när det är mycket is ute på gården, jag ser inte alls det som ett problem eftersom det ofta bara handlar om någon enstaka dag under året. Och eftersom de får gå runt fritt på gården och inte har fröknarna runt sig hela tiden så är det bara till för att ingen unge ska halka och slå sönder huvudet och ligga där avsvimmad, och tro mig, de halkar OFTA. Jämför det med att man ska ha hjälm när man cyklar. Jag ser åtminstonde inget fel i det.

hehe drukna kan man ju göra... fast då är ju om man har typ tunga kläder eller saker i fickorna.

dock undrar jag hur ni ska filma i ett badhus som är tomt :P

Greenscreen +aftererefects. Kommer snart en tråd med förfrågan om hur 8eftersom manualen är borta).

p.s Ni vet väll att dom flesta olyckor sker i hemmet? Håll ungarna ute.

D.s

• 4 months later...

Har du några udda intressen?

Har du funderat på att visa upp det via en film?

På så sätt kan du locka fler att prova.

Det har jag tänkt på, jag är 23 år och har alltid gillat att bada med kläderna på.

Varför inte göra en film där det är några barn som blöter ner sina kläder?

En barnfilm alltså, för barn - med barn.

Får barnen se på TV några barn som badar med kläderna på så v reagerar dom nog och börjar peka och prata om det.

Dte finns många intressen som man kan lyfta fram genom film som sagt.

• 2 months later...

Nån som har provat göra barnfilm? Kanske tillsammans med barn?

Jag är äntligen på gång och ska starta en förening tillsammans med några andra, vi kommer från början att rikta oss till personer i ca 10års åldern, men föreningen ska rikta sig mot 7-24 ungefär som är sagt enligt stadgarna, jaja nog med detta nu.

Jag tänkte göra nån typ av film med dom vad det nu kan bli, man kanske ska göra ett litet enkelt manus som man kan ha som förslag?

Vad sägs om 2 tjejer och 2 killar som ska gå och bada, killarna går o byter om men tjejerna, dom har "badkläderna" på sig, d.v.s. vanligt kläder, då dom väl ska gå ner i vattnet har tjejerna fortfarande kläderna på sig, och killarna frågar sig varför?

Helt plötsligt ha odm hoppat i, tjejerna fullt påklädd o killarna i badbyxor men hemskt sugna på att springa upp och ta på sig sina kläder och hoppa i.

Skulle det inte vara en bra barnfilm, men barn - för barn, en liten AHA-upplevelse där det händer nått annorlunda?

Detta skall utpspela sig på en badplats, ett stadsnära havsbad, stranden är kanske 150 m lång, långgrunt o.s.v.

Jag tror att barn kan hitta på sina egna annorlunda upplevelseer. Vuxna behöver inte inspirera dem, bara hålla sig undan (så länge barnen inte gör något farligt).

Allvarligt. Är det här femte gången du pitchar den här klädsimidén?

Och ja, det känns fortfarande olusligt.

Tycker inte att idé säger särskilt mycket. Ungefär som att säga, ”Det ska vara en cool action film med typ ett bankrån eller nått och lite snabba bilar och balla killar som slänger ur sig häftiga repliker” Säger inte särskilt mycket om det är en bra filmidé eller ej.

Tänk igenom vad filmen ska handla om, att bad med kläderna på är igen handling utan en händelse.

Här finns det en massa bra tips på hur man skriver filmmanus, läs igenom och kanske posta ett manus senare? (ps, posta i samma tråd, en tråd per projekt.) http://www.voodoofilm.org/filmskola/manus-dramaturgi/

Vi ledare och föräldrar ska hålla oss undan och barnen får själva ge förslag på vad som kan hända.

Istället för att ens prova lägga fram ideér får barnen ge ideér först och sen kan man ju ge lite egna tips men annars kanske det blir bäst om dom får komponera ihop nått helt själv.

Filmerna lär troligtvis hamnar på http://www.youtube.com/user/ungaornarovik till slut.

-och kanske länkad till http://ung.webb.se

En sak ska jag nämnda, det blir inget precisionsarbete troligtvis, snarare "amatörmässigt" och lättarbetat.

Ni sa dubbelpostningar?

Nej, då skrev jag om min idé om klädbadning, här var den idén med men INTE som helhet, snarare ett exempel.

När jag kollade alla dina inlägg om den här jävla sjuka filmidén blev jag spyfärdig. På allvar. Visst, själva idén låter kanske oskyldig till en början men det är ju tydligt att du har en fetish att se små pojkar och flickor bada med kläder på. Och att du gärna vill filma scener i omklädningsrum, där dom ska byta om. Jag ber till gud att denna "förening" för 10-åringar du vill starta upp aldrig blir av, men om den blir av hoppas jag att föräldrarna aldrig låter sina barn vara ensamma med dig.

http://forum.voodoofilm.org/search.php?searchid=424666