Jump to content

Frusen värld?

Taste FX
 Share

Recommended Posts

Hejsan, all you guys out there!

Jag kom och fundera på hur dom gör sånna där coola tagningar som i t.ex. heroes eller click.

Grejen är den att tiden stanar men en viss person kan fortfarande röra på sig. Som om en person hoppar upp i luften så kan en annan person gå omkring runt den när den bara hänger där i luften, hehe!

Årets sämsta förklaring men om någon fattar så skulle jag vara väldigt tacksam för svar!

I Tim Burtons Big Fish har man gjort det på det lätta sättet och helt enkelt försökt förmå skådespelarna att stå så stilla som möjligt. Detta tillsammans med lite CG förstås.

Tror definitivt att det är så de gjort i Heroes, kameran kryssar ofta fram bland de frysta skådisarna och "Matrix-lösningen" skulle då vara smått omöjlig att använda. Tror helt enkelt att de står väldigt väldigt stilla...

• 2 weeks later...

Jag tror att de regissörer som har taskig budget blandar Rohypnol i morgonkaffet som statister och skådisar dricker. De som har bättre budget använder curare och de med ett fett produktionsbolag i ryggen hyr en helsikes massa kameror.

Lite ironi har jag ju spetsat detta inlägg med skall erkännas!

Jag tror att de regissörer som har taskig budget blandar Rohypnol i morgonkaffet som statister och skådisar dricker. De som har bättre budget använder curare och de med ett fett produktionsbolag i ryggen hyr en helsikes massa kameror.

Lite ironi har jag ju spetsat detta inlägg med skall erkännas!

jag tror skarpt på din teori! ;)