Gå till innehåll

AE-tutorials på svenska?


VerBa

Recommended Posts

Jag och några kompisar håller på att "producera" en film och tänker använda Adobe Premiere Pro 6 och After Effects 6. Därför undrar vi om någon vet var det finns bra och gratis tutorials på svenska då de engelska ofta har svåra ord.

 

MvH Simon

Länk till kommentar
Share on other sites

Finns nog inte många sådana du dö...

Hur gammal är du? tror inte engelskan är så svår, blir nog bara mer yr i huvudet av svenska tutorials då det innehåller massor med Engelska ord inom film. Och i AE så är allt döpt på engelska efter vad det gör, men när jag såg en svensk meny så fattade jag ingeting.. Typ Rastrera o skit ( är iallafall nån alpha grej tror jag), vet inte vad det är. Fast det där är nog bara vanesak kanske.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är 17 nu... Men jag läste igenom hela AE manualen när jag var 14, det gäller bara försöka o inte hitta massor med anledningar att strunta i det. Men om man är intreserad så tycker man att det är otroligt kul också, det tyckte jag iallafall.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...