Jump to content

Manus: Crazy rabbit (67 sidor)

_nemo_
 Share

Recommended Posts

Normalt så hade jag nog inte orkat läsa ett manus som var såhär långt...Men nu kände jag mig bara tvungen när jag läste beskrivningen av manuset !!

Åhh...läste precis klart version 9, och sen ser jag att du skrev klart 10an, och sen 13...

Du har lurat mig ! Jag visste det!! :D

Får läsa dom nya sen!

Underbart! Strålande!

Dom första scenerna med dyrken o de....ahahaha

Hur bra som helst, en fråga bara, ska detta vara en film för barn eller 18+ när den går på bio sen ? För det är klart att den ska gå på bio!!

Stefan L

Hehe, tack! Men hur fan kunde du missa att version 13 låg uppe? Det är ju inte så att jag inte skyltat för det =) Det är ganska så stor skillnad mellan 9 och 13.

Om det var du som satte åldergränser, vad hade du satt på denna då?

11 eller 15? :)

Hehe, tack! Men hur fan kunde du missa att version 13 låg uppe? Det är ju inte så att jag inte skyltat för det =) Det är ganska så stor skillnad mellan 9 och 13.

Om det var du som satte åldergränser, vad hade du satt på denna då?

11 eller 15? :)

Hm...

Jadu, jag klickade på den översta med flest antal klick utan att läsa vad som stog på den under ! Ajjaj!

Det får nog bli 15, men egentligen...ähh, jag vet inte :D Men den är ju inte direkt som en Nalle Puh film :P

• 1 month later...

Jag har 4 olika producenter som är intresserade av manuset. En av de tycker att Snövit borde vara en tjej. Hmmm, argumenten hon hade för det var inte precis jätteövertygande, hon sa t.ex att Kill Bill inte hade blivit en sådan hit om det varit en kille istället för Uma (bl.a).

Någon här som har en åsikt om detta, vilka fördelar resp. nackdelar skulle ett könsbyte på Snövit ha? Jag väntar med att berätta min åsikt om saken, vill inte eventuellt styra någon.

Men kan ju inte undgå att tänka att ibland känns det som att de vill ändra bara för att.

Sen kan jag ju tala om att jag jag ändrat Belas drogmissbruk till alkoholism (på eget initiativ ;))

Snövit som tjej skulle väl ha sina poänger. Fast det känns väldigt "rätt" att göra så - kanske inte det bästa för själva storyn, utan mest för marknadens gillande.

Men kan ju inte undgå att tänka att ibland känns det som att de vill ändra bara för att.

Förmodligen.

Nej, varför det? Tyckte det var askul. :(

Blir liksom ingen skillnad i stort sett. Istället för NA-möten blir det AA-möten, istället för att han suger narkomaner, suger han alkoholister.

AA är allmänt mer känt än NA. Så det skämtet går lättare fram till den breda publiken =)

Kändes även som att vi redan har droger i filmen så att det räcker.

Jag gillade manuset, det känns som en kul ide. Mycket rum för parodi och genrer. Ang. könsbyte på snövit så säger storyn ingenting om det är en kille eller tjej, mer än att det står i manuset "han". Men jag tycker att en ljus röst skulle passa på Snövit, och om det är en ung pojkes röst eller flicka spelar nog mindre roll, kanske du kan undvika att ta upp kön och låta publiken avgöra eller är det en dum ide?

Om det var något jag störde mig på så var det hunden bosse (eller var det Gustaf?) Den dumma av dem iaf. Det var som återkommande skämt om att han var korkad som jag tror man kan bli lite irriterad på till slut.

Jag gillade manuset, det känns som en kul ide. Mycket rum för parodi och genrer. Ang. könsbyte på snövit så säger storyn ingenting om det är en kille eller tjej, mer än att det står i manuset "han". Men jag tycker att en ljus röst skulle passa på Snövit, och om det är en ung pojkes röst eller flicka spelar nog mindre roll, kanske du kan undvika att ta upp kön och låta publiken avgöra eller är det en dum ide?

Om det var något jag störde mig på så var det hunden bosse (eller var det Gustaf?) Den dumma av dem iaf. Det var som återkommande skämt om att han var korkad som jag tror man kan bli lite irriterad på till slut.

Kul att du gillade det. Tanken just nu är att ändra lite i manus så att det inte framfår överhuvudtaget om det är en tjej eller kille, sen köra den med både tjej och killröst i dubbningen och helt enkelt testa vilket som blir bäst.

Det är Gustav du tänker på. Ska gå igenom hans repliker igen och se om det bör göras något åt det. Merci!

Kanske det blir lite grovt också, ifall Bosse och Gustav i början våldtar Snövit, och Snövit är en tjej. Det blir dessutom mycket roligare om Snövit är en kille i dessa scener. Annars mer olustigt...

Jo precis, men det var ett av de argumenten producenten hade FÖR att byta. För historien får en annan tyngd då. Men som sagt, får testa med både och, visa den för någon testpublik och avgöra senare.

Jo precis, men det var ett av de argumenten producenten hade FÖR att byta. För historien får en annan tyngd då. Men som sagt, får testa med både och, visa den för någon testpublik och avgöra senare.

Jag ser det inte som nödvändigt att denna story ska ha en tyngd av det slaget.

Men det är jag det.

ska igentligen inte referera till andra filmer, men gör det ändå.

491 fick ju stor uppståndelse på 60-talet i Sverige. Tror man fick uppvisa leg innan biobesöket, 20 års-gräns. Sam&rai ska väl bli 2000-talets skrotnisse med läkarintyg psykiskt frisk vid entrén till biografen, hu vilket hög status filmen skulle få.

Folk skulle skryta inför sin omgivning att man sett filmen.

Lycka till Nemo ;)

/nils

Och resten med handdukar eller vad?

Ja precis, handdukar.

Nej, men någon gång ibland kommer de att vara helt eller delvis 3D-animerade, tänker främst på ninjorna och vissa bilder där man ser figurerna från håll, för att få in helkroppsbilder.

Kommer även att göras ett par kostymer som sedan någon kortväxt (eller barn) kommer att ha på sig vid någon enstaka tagning bakifrån.

Lycka till Nemo ;)

/nils

Tack Nils =)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Åh! Nu har jag letat igenom halva voodoo forumet för att hitta manuset, men utan lycka. Ligger det kvar eller är det jag som är blind:)

Tog bort det, fråga mig inte varför ;)

Men om du vill kan du få läsa version 14, bifogar den här ett tag. Det är den senaste och inte postad här förut, den har ett nytt slut som jag är lite osäker på, skulle vara kul och höra vad som tycks om det.

Manuset är numera på 80 sidor.

Har kikat på sista scenen nu. Du efterfrågade en spontan reaktion, och jag måste säga att jag inte känner att denna scen har någon klockren funktion. Tycker slutet som var dög fint. Denna epilog förtog det triumferande i filmens slut, kändes det som.

Det är vad jag rent spontant tycker.

Har kikat på sista scenen nu. Du efterfrågade en spontan reaktion, och jag måste säga att jag inte känner att denna scen har någon klockren funktion. Tycker slutet som var dög fint. Denna epilog förtog det triumferande i filmens slut, kändes det som.

Det är vad jag rent spontant tycker.

Sorry, har missat ditt inlägg.

Jo, jag är beredd att hålla med litegrann, jag tycker den är rolig och kan ge en skön avslutning på hela grejen och även få med sensmoralen till filmen som producenten så gärna vill ha. Men den är inte klockren. Behöver slipa på den lite, framförallt göra den mycket kortare.

Men det viktigaste med "epilogen" är att jag får MYCKET lättare att fixa till berättarrösten genom filmen, när jag vet VEM det är som är berättaren. Tänkte även lägga till två VO repliker i början av filmen med dom som en etablering, då känns den inte lika "påklistrad" heller.

• 4 weeks later...

Har läst slutscenen igen... Och det känns som den mognat för mig. Nu förstår jag tanken bättre (senast var jag nog inte riktigt i stämning), och nu tycker jag nog att den är klockren, iaf själva andemeningen. Kanske den som sagt bör kortas; göras mer slagkraftig; att tittaren lämnas med en stark "va fan hände?!"-känsla under eftertexterna.

Alltså att man kanske speedar upp det då, särskilt fr.o.m att den sura ekorren gör entré. Pang bom krasch...

Halvmjukt och fint till en början, med ett klokt och strängt sedelärande tonfall från farfar. Väldigt kul då med en totalt körd ekorre som kommer in och avslutar hela alltet... Tadaa!

Klockrent! :)