Gå till innehåll

javascript eller flashproblem i mozilla (och i explorer för den delen)


Java ex Machina

Recommended Posts

av nån anledning kan jag helt plötsligt inte längre se videos på myspace. rätt surt med tanke på att jag just laddat upp sista Historprogram och inte kan se hur det funkar.

 

Jag får bara det här meddelandet:

 

Hej, du har antingen inaktiverat JavaScript eller en gammal version av Macromedias Flash Player. Klicka här så kan du hämta den senaste versionen av Flash Player.

 

Har testat att uppdatera flash, men det är inte det som är problemet för jag kan se flashfilmer på alla andra flashsiter, och länkade myspacevideos. Så jag antar att det är troligare att det är ett javascriptproblem.

Enligt inställningarna i firefox är javascript påkopplat också. Jag har testat att avinstallera och ominstallera firefox också.

 

Nån som kan ha en susning om vad som hänt?

Funkar den här för någon? http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=17266137

 

 

EDIT: när jag öppnar java-konsollen får jag upp det här:

 

Java Plug-in 1.6.0_02

Använder JRE-version 1.6.0_02 Java HotSpot™ Client VM

Användarens hemkatalog = C:\Documents and Settings\Administratör

network: Laddar användardefinierad proxykonfiguration ...

network: Klar.

network: Laddar proxykonfiguration från Netscape Navigator ...

network: Fel vid läsning av registerfil: C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Mozilla\registry.dat

network: Klar.

network: Laddar webbläsarbaserad proxykonfiguration ...

network: Klar.

network: Proxy-konfiguration: Proxykonfiguration för webbläsare

 

 

----------------------------------------------------

c: töm systemfönster

f: slutför objekt i slutföringskö

g: skräpinsamling

h: visa det här hjälpmeddelandet

l: dumpa classloader-lista

m: skriv ut minnesförbrukning

o: utlösarloggning

p: ladda proxykonfiguration på nytt

q: dölj konsol

r: ladda policykonfiguration på nytt

s: dumpa system- och distributionsegenskaper

t: dumpa trådlista

v: dumpa trådstack

x: töm classloader-cache

0-5: ange spårningsnivån till

----------------------------------------------------

 

Problem med registry.dat? hur fixar man det?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm... nu efter att ha ominstallerat Firefox från grunden IGEN så gick jag in på youtube och hittade en knapp som sa att man kunde testa nya betaversionen och efter att ha klickat där fick jag samma problem med youtube som jag har med myspace.

 

Efter lite googling hittade jag den här sidan som kanske har svaret:

 

http://mashable.com/2006/07/21/myspace-update-threatens-youtube-rockyou-and-hundreds-more/

 

Nån fler som har råkat ut för det här eller har lösningen? Som det är nu kan jag varken se videos på myspace eller youtube.

Länk till kommentar
Share on other sites

Filmerna syns ju bra på myspace, även den sista

http://www.myspace.com/javaexmachina

 

du har inte lagt upp filmer på youtube (bara 2)

du gillar inte youtube, lika mycket som jag hatar myspace, kanske ? ;)

/nils

Problemet är inte mina filmer utan min dator. Jag kan inte se några filmer alls på myspace.

 

Youtube funkar nu, efter att jag laddat ner ett flashplugin-avinstallerare (flashplugin-avinstallerare är dagens ord förresten), och sen gjort en ny installering av pluginet. Men Myspace funkar ändå inte trots att jag fick samma felmeddelande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är tydligen en massa som haft det här problemet bl.a. på MySpace.

 

Men nu har jag hittat lösningen i alla fall. Det verkar som att Nortons Popup-blockare hindrar MySpace från att spela videos. Tar man ner blockaren så funkar det fint. Jävlit surt att man inte kan ha den igång bara, men om ni får samma problem som jag så vet ni iaf vad ni ska göra. Jag antar att MySpace gjorde en uppdatering i helgen som orsakade det här för många användare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...