_kajan_ 10 Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 När man trycker på insert/remove envelope och slår på velocity så blir ju själva klippet i slow-motion. Men hur får jag ljudet att stämma överens med klippes hastighet. (Ljudets tonart ska sjunka så att det inte blir någon slags "time-stretch effekt", uttryker mig kanske lite oklart :P). 0 Quote Link to post Share on other sites
Nicke_92 17 Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 När man trycker på insert/remove envelope och slår på velocity så blir ju själva klippet i slow-motion. Men hur får jag ljudet att stämma överens med klippes hastighet. (Ljudets tonart ska sjunka så att det inte blir någon slags "time-stretch effekt", uttryker mig kanske lite oklart :P). tryck på track fx på ljudtracket, sen pitchshift, sen får du helt enkelt pitcha om så det stämmer, det är den enda lösningen jag vet. 0 Quote Link to post Share on other sites
Mr.Man 13 Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Om du klickar ur hänglåset (ignore event grouping) och "ctrl drar" i klippet så hänger ljudet med. 0 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts