Gå till innehåll

Dagens gnäll


FarfarsFilm

Recommended Posts

I min skola är alla pennvässare till för högerhänta, och jag råkar vara vänsterhänt, vilket gör det jävligt svårt att vässa pennan! när jag sedan försökte snurra hela vässaren åkte träflisorna ut ur den lilla behållaren på vässaren, så jag puttade ner det på golvet och låtsades som ingenting, för det är deras fel att pennvässarna inte är till för mig!

Länk till kommentar
Share on other sites

Svenskar är så jäääääääääävla bortskämda. Min syster har en lärare som aktivt mobbar. Åtminstone tre personer bor för långt borta för att jag enkelt ska kunna genomföra mina livsplaner. Min lön är för låg och i helgen kommer jag att terroriseras av Stora Träffen.

 

Men köttbullarna ifrån Mjölkbaren var femstjärniga.

Länk till kommentar
Share on other sites

Personer i rullstol som tror att de har all jävla rätt i världen att skrika okvädesord och börja slåss.

 

Too true. Bara för att man sitter i rullstol betyder det automatiskt inte att man är trevlig. Själv stött på en hel del idioter. Det är då man vill tippa stolen och skrika: "Få se dig resa dig upp nu då din jävel!" och sen skratta högt och diaboliskt. Men man gör det aldrig.

 

Personer som tror att en kyss betyder att det är dags att hänga ut organet.

 

Hahahaha.

 

 

Mitt dagens gnäll: Idag hatar jag världen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur kunde jag ha missat den här tråden? Hur kul som helst.

 

Här kommer mitt gnäll:

 

Jag föreslår att polisen omedelbart lägger en tung beställning hos nåt Japansk Robotföretag så att dom får lite ordning på folk som går runt i Stockholm City en lördagseftermiddag och när det blir en gigantisk katastrofutryckning mitt i Hötorgetstunnelbana med flera brandbilar och säkert tio polisbilar och ett par pikéter så ställer dom sig bara där och glor som sinneslöa idioter. Och dessutom blir dom sura när poliserna vänligt men bestämt ber dom att flyta på sig så att ingen blir skadad.

 

Vill bara inflika att det var den typen av människor som är orsaken till hälften av omkomna i situationer som t ex Estonia. Dom ställer sig där mitt i flyktvägar, stänger av hjärnan, dreglar lite och blir sura när nån ber dom flytta sig. I stressade krissituationer med fara för liv börjar dom här männsikorna automatiskt att röra sig långsammare.

 

En polisbil var tvungen att gena upp på trottoaren för att den inte kom förbi för trafikkaoset som uppstod och en idiot bara står och glor på bilen som håller på att spränga hans trumhinnor med de påslagna sirtenerna. Men att han ska flytta på sig går liksom inte upp för honom. Tills polisen bakom ratten trampar lite lätt på gasen och nästan får honom liggandes på motorhuven. Då blir han såklart jättearg och börjar skrika om att anmäla.

 

I det läget stod jag en bit bort och började drömma om en ED-209 (polisroboten som borde kunna gå att beställa i Japan nu). -"Clear the area. You have five seconds to comply." Helautomatiskt 72mm med en eldhastighet på 600 skott per minut kanske är det enda dom skulle fatta. Och om dom inte skulle fatta det så är det säkert bara nyttigt för evolutionen. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var en j'*vla massa gnäll på Stockholm.Lätt att förstå.

 

Om jag får vara fräck så tänker jag mest gnälla på nyinflyttade "Stockholmare" (och ta mig för bövelen inte på för mycket allvar nu) som tror att dom flyttat till Lilla-New York från Örkeljunga eller var dom nu kommer ifrån. Kaffe-latte-människor. Allt är lite för stort och nytt för dom och det kan bli lite konstigt ibland när det händer lite för mycket på en gång. ;)

 

Det är inte som vi ur-Stockholmare som kan det där med höger i rulltrappan och trottoaren, först släppa av innan man stiger på, resa sig innan bussen/tunnelbanan stannat så att folk slipper stå och vänta, armslängds avstånd, storstadens anonymitet, fokusera på att köer måste fungera och allt det där. Det är alltid samma sak; så fort man kommer till en bankomat-kö och man ser att kön inte fungerar därför att en korkad människa har ställt sig i nån slags 75-gradig vinkel en och en halv meter bakom den som står framför så är det bara att spetsa öronen - inom några ögonblick kommer samma person att prata icke-stockholmsk dialekt. Dessutom kommer det förmodligen vara en ganska dryg och hänsynslös person eftersom inflyttingar har fått för sig att riktiga storstadsmänniskor är dryga, blasé och otrevliga. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

I det läget stod jag en bit bort och började drömma om en ED-209 (polisroboten som borde kunna gå att beställa i Japan nu). -"Clear the area. You have five seconds to comply." Helautomatiskt 72mm med en eldhastighet på 600 skott per minut kanske är det enda dom skulle fatta. Och om dom inte skulle fatta det så är det säkert bara nyttigt för evolutionen. ;)

 

Jag tycker inte heller om våld. Såna som håller på med våld skulle man bara skjuta ner.

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Jag föreslår att polisen omedelbart lägger en tung beställning hos nåt Japansk Robotföretag så att dom får lite ordning på folk som går runt i Stockholm City en lördagseftermiddag och när det blir en gigantisk katastrofutryckning mitt i Hötorgetstunnelbana med flera brandbilar och säkert tio polisbilar och ett par pikéter så ställer dom sig bara där och glor som sinneslöa idioter. Och dessutom blir dom sura när poliserna vänligt men bestämt ber dom att flyta på sig så att ingen blir skadad.

 

Fan jag var också där då... Skulle precis ner och köpa godis till bion. Tur att jag kom på att jag ville in på expert som ligger precis bredvid, annars skulle jag varit där nere när det hände, vad det nu var...

Länk till kommentar
Share on other sites

Alla stockholmare är dryga, blasé och otrevliga.

 

Nej det är det utmärkande för ny-Stockholmaren. Dom har inbillat sig i fantasin att det är vassa armbågar och hård stil som utmärker storstadsbon. Vilket är helt fel. Alla ur-Stockholmare är djupt sympatiska till skillnad från dom inflyttade ny-Stockholmarna. Ur-Stockholmare spränger inte trumhinnorna på folk på kaféer genom att vråla till sina bordskamrater eller i mobilen, dom har plånboken framme när dom ska betala i kassan, dom har inte bil om dom bor inne i stan och dom strävar inte efter absolut homogenitet i klädval och heminredning. Ur-Stockholmaren stör inte heller de andra hyresgästerna i sitt hus genom att hela tiden forcera sig på sina grannar och stå och prata om absolut ingenting i en halvtimme bara för att dom tror att det är så grannar interagerar därför att man gör så på landet så att man ska kunna hålla koll på varandra. Vi ur-Stockholmare nickar eventuellt till varandra i porten och säger att kort -"Tjena" och sedan är det bra. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Om jag får vara fräck så tänker jag mest gnälla på nyinflyttade "Stockholmare" (och ta mig för bövelen inte på för mycket allvar nu) som tror att dom flyttat till Lilla-New York från Örkeljunga eller var dom nu kommer ifrån. Kaffe-latte-människor. Allt är lite för stort och nytt för dom och det kan bli lite konstigt ibland när det händer lite för mycket på en gång. ;)

 

Det är inte som vi ur-Stockholmare som kan det där med höger i rulltrappan och trottoaren, först släppa av innan man stiger på, resa sig innan bussen/tunnelbanan stannat så att folk slipper stå och vänta, armslängds avstånd, storstadens anonymitet, fokusera på att köer måste fungera och allt det där. Det är alltid samma sak; så fort man kommer till en bankomat-kö och man ser att kön inte fungerar därför att en korkad människa har ställt sig i nån slags 75-gradig vinkel en och en halv meter bakom den som står framför så är det bara att spetsa öronen - inom några ögonblick kommer samma person att prata icke-stockholmsk dialekt. Dessutom kommer det förmodligen vara en ganska dryg och hänsynslös person eftersom inflyttingar har fått för sig att riktiga storstadsmänniskor är dryga, blasé och otrevliga. :)

 

Klockrent! ;) Det roligaste tycker jag är att den som döpte Skånegatan måste ha varit synsk. Det är alltid dessa nyinflyttade som anstränger sig på gränsen till att dom skiter på sig att försöka hänga med i alla trender och skit som kommer. För oss som är uppvuxna här kommer det naturligt. ;)

 

Pace>> Det där med att Stockholmare är dryga är ju en självuppfyllande profetia. Var man än varit i landet så har man alltid blivit hånad för att man är från huvudstaden. Spelar ingen roll hur trevlig och artig man än varit, alltid samma sak. Så det blir lite av en sport att vara Stockholmsdryg. Det roligaste exemplet var när en polare till mig var i Sundsvall och skulle gå på krogen. Han slänger fram en tusenlapp i baren för att pröjsa för sina drinkar, och tjejen sa: "Har du inget mindre?", repliken kom blixtsnabbt: "Nej, jag är från Stockholm". ;)

 

Dagens gnäll: 0-0 mot fucking jävla GAIS?!

Länk till kommentar
Share on other sites

Pace>> Det där med att Stockholmare är dryga är ju en självuppfyllande profetia. Var man än varit i landet så har man alltid blivit hånad för att man är från huvudstaden. Spelar ingen roll hur trevlig och artig man än varit, alltid samma sak. Så det blir lite av en sport att vara Stockholmsdryg. Det roligaste exemplet var när en polare till mig var i Sundsvall och skulle gå på krogen. Han slänger fram en tusenlapp i baren för att pröjsa för sina drinkar, och tjejen sa: "Har du inget mindre?", repliken kom blixtsnabbt: "Nej, jag är från Stockholm". ;)

 

Nja, nu var mitt inlägg fyllt av sarkasm eftersom Munthe i inlägget ovan just poängterat att synen på stockholmare kan vara att de är dryga, blasé och otrevliga. Jag hyser inget förakt mot stockholmare. :)

 

Men eftersom du är från Stockholm säger jag väl att de inte läser innan de skriver. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja, nu var mitt inlägg fyllt av sarkasm eftersom Munthe i inlägget ovan just poängterat att synen på stockholmare kan vara att de är dryga, blasé och otrevliga. Jag hyser inget förakt mot stockholmare. :)

 

Men eftersom du är från Stockholm säger jag väl att de inte läser innan de skriver. ;)

 

Nej, syftade inte på ditt inlägg, det var jag med på. Jag menade mer generellt, på semestrar och dyl. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är inte som vi ur-Stockholmare som kan det där med höger i rulltrappan och trottoaren, först släppa av innan man stiger på, resa sig innan bussen/tunnelbanan stannat så att folk slipper stå och vänta, armslängds avstånd, storstadens anonymitet, fokusera på att köer måste fungera och allt det där.

 

Oj. Det där är självklart för mig. Trots att jag är skelleftebo. :)

 

 

Gillar inte Shirley Clamp. Det låter enerverande när hon sjunger. Blev mycket större stjärna än hon borde.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fick avbeställa min dator efter att komplett skjutit upp leveransen 7 gånger och tillslut hamnade i slutet på oktober. Köpte delarna själv (vilket jag nogrant kolla om de fanns i lager) och bygger ihop den själv.

 

Jag lovar att jag ALDRIG skall beställa på Komplett. De har uselt rykte numera.

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj. Det där är självklart för mig. Trots att jag är skelleftebo. :)

 

 

Gillar inte Shirley Clamp. Det låter enerverande när hon sjunger. Blev mycket större stjärna än hon borde.

 

BAH! Shirley Clamp är ju en gudagåva! Inte nog med att hon sjunger bra, hon är snygg och har stora pattar med!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...