Gå till innehåll

Dagens gnäll


FarfarsFilm

Recommended Posts

Jag blev dumpad av min tjej ( det är ändå dock en känsla av frihet, tänk Braveheart)

 

Samt kanske kommer behöva betala skadestånd för en jävla dagis klass jag o nåra kompisar råka skrämma när vi vart flummiga o Lekte Vietnam Konflikt ute i skogen på orienteringen! XD

Länk till kommentar
Share on other sites

Alla stockholmare är dryga, blasé och otrevliga.

Urstockholmare alltså, stämmer, dom jag träffat iallafall. Finns väl inte många kvar. Vet i tusan var dom finns nånstans. Bor på nattbussen eller i T-banan kanske. Knarkande på plattan Sergels torg. Kanske finns på nån biograf ständigt under samma stol, ser samma film.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Urstockholmare alltså, stämmer, dom jag träffat iallafall. Finns väl inte många kvar. Vet i tusan var dom finns nånstans. Bor på nattbussen eller i T-banan kanske. Knarkande på plattan Sergels torg. Kanske finns på nån biograf ständigt under samma stol, ser samma film.

/nils

 

Du har uppenbarligen aldrig träffat en ur-Stockholmare. ;)

 

Jag bor i Vasastan och knarkar inte. Och jag går extremt ogärna på bio eftersom ny-Stockholmarna inte fattar att man ska stänga av mobilen och hålla käften när man sitter i en biograf. Har man bara suttit framför TVn hemma i villan så det är väl svårt att ställa om sig och inse att man sitter bland andra som betalat biljett för att se på "TV". ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Du har uppenbarligen aldrig träffat en ur-Stockholmare. ;)

 

Jag bor i Vasastan och knarkar inte. Och jag går extremt ogärna på bio eftersom ny-Stockholmarna inte fattar att man ska stänga av mobilen och hålla käften när man sitter i en biograf. Har man bara suttit framför TVn hemma i villan så det är väl svårt att ställa om sig och inse att man sitter bland andra som betalat biljett för att se på "TV". ;)

Nu måste ja tänka till lite. Har bott i Stockholm i 25 år. Har fan aldrig blivit god vän med ur-Stockholmare, snarare tvärtom. De har visat kriminella anlag för företagande. (fastighetsbranschen) 2 st som jag kan komma på just nu. Har nog inte träffat nån annan ;)

 

Du har rätt vad gäller mobiltelefoner. "Körkort" ska tydligen införas om förslaget i riksdan går igenom. Det innebär att personer under 20 år ej får bära mobiltelefon. Straffskalan skulle enligt diskussioner bli som innehav av knark. Allt för miljön, tydligen ;)

 

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu måste ja tänka till lite. Har bott i Stockholm i 25 år. Har fan aldrig blivit god vän med ur-Stockholmare, snarare tvärtom. De har visat kriminella anlag för företagande. (fastighetsbranschen) 2 st som jag kan komma på just nu. Har nog inte träffat nån annan ;)

 

Nej vi är sällsynta och gömmer oss säkert lite inför massorna av lantisar som invaderar gatorna. När jag är på fest och folk frågar -"Vår kåmmer du ifrååån då ena?" och jag svarar -"Härifrån" så brukar alla bli lite ställda. -"Herifråååån huddå menar du? E du inte fråån Jöttebårg?" man märker att dom nästan aldrig träffat Stockholmare fast dom bor i Stockholm. Dom flesta jag växte upp med har flyttat utomlands till större städer. Jag förstår dom. Stockholm har blivit Sveriges största småstad. ;)

 

Fan vad jag saknar min barndoms Söder- och Kungsholmskisar. Mandom pral prasslar löv på repet mellan Eken och Svedala, och sånt där. Sjyssta blänkare. Najsa puppor. Jorå så att. Kolers.

 

De e ju ingen som hajjar klyket längre. Alla snackar som om dom växt upp i spenaten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan det månne jämföras med kallingar med taskiga resår? Håller inte något på plats.

 

Touche sir....touche...men det syns oftast inte om de sitter illa. Det gör det dessvärre med bh:ar.

 

Lattjo personer som liksom inte vet att skämmas för deras synder.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...