Jump to content

DVD bränning från Premiere CS3

Polytrop
 Share

Recommended Posts

Hejsan gott folk.

Efter att ha uppgraderat Adobe Premiere Pro 1.5.1 till CS3 har DVD-bränningen blivit problematisk, milt uttryckt. I version 1.5 finns en trevlig bränn-till-DVD-funktion som jag förlitat mig till hittills. I CS3 förväntas vi använda Encore förr att skapa en DVD. Nu tillhör jag tyvärr de som

drabbas av en uppenbar bugg i Encore CS3 (se inlägg här: "Encore lämnar kryptiskt felmeddelande").

Nåja, exporterar mitt projekt i APP CS3 vial Media Encoder som alstrar dessa filer:

projekt.m2v

projekt.m2v.xmpses

projekt.mpa

projekt.xmp

Använder därefter ett externt brännarprogram (DeepBurner - himla bra!). Jag känner på mig att något inte kommer att funka, men bränner filerna till en DVD. Och vid uppspelning på TV via DVD-spelare visas filmen utan ljud.

Hur sjutton gör man? Har redan brännt sju plattor med olika inställningar, filmen visas likväl utan ljud.

Lyxfråga: Projektet är i 4:3. Går det att ställa in för optimal visning på en widescreen-tv utan att användaren behöver scrolla mellan olika visningsalternativ på tv:n?