Gå till innehåll

Dv till datan krånglar


Elbereth

Recommended Posts

Hejsan hoppsan alla - köpte nyligen en nv-gs22 EG panasonic för allmänt hemmabruk - glad i hågen har man filmat som en tokmen nu verkar det stört omöjligt att föra över filmerna till datan - har gjort som man skall med usb sladdar och dylikr men det enda jag kan föra över är bilder från kameran i 10 sec intervall - superskumt, nån som har nån tanke om detta???

 

Med vänliga hälsningar Elbereth.. =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det brukar ingå en usb-sladd till kameran, men det är som du säger bara för överföring av bilder. För att överföra film behöver du firewireanslutning (i vissa fall funkar usb 2.0 också)

Eftersom du köpte din kamera nyligen så kan jag garantera att den har firewireanslutning.

Det är bra, stabilt och snabbt. Problemet är dock att du behöver ett firewirekort till datorn också.

Om du inte har det så är det nog problemet.

Ett sådant kan du dock få för runt 500 spänn (tror jag, rätta mig om jag har fel)

När du satt in det i datorn är det bara att tuta och köra

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja du har helt rätt - det ingick en usb sladd och där finns en firewire anslutning på kameran - får ta och skaffa mig ett sånt kort och sladd till då - himla dåligt av Elgiganten att inte informera om detta bara men vad kan man räkna med??!! :) Och tack så mycket för ditt svar =))

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...