Gå till innehåll

Behöver lite hjälp här! =)


Rodan

Recommended Posts

Hejsan!

Det är så att i bilden i skolan, så har vi fått som projekt att göra något som har med spår att göra..

 

Jag och en kompis valde att göra en film som handlar om mobbning, och hur mobbning sätter spår i livet.

 

Vi har kommit ganska långt.

Det är jag som redigerar, jag kör mest med Movie Maker, men lite med Premier Pro, nu till problemet, Förtexterna/introt är så dåligt, det är bara 2 bilder som visas med en massa text, nu undrar jag...

Hur kan jag göra introt/förtexterna mycket "coolare", typ flashigt.

 

Har ni några tips på hur man gör ett "coolt" intro? och vilket program är lättast för att göra ett sådant.

 

 

Peace Out

 

Länk till kommentar
Share on other sites

fattar jag inte varför du använder movie maker när du har PREMIERE pro????????

 

Om du vill ha rörliga texter med glow, brinnande text och allt sånt kan man köra med After effects men man kan också göra det i premiere pro om man vill.

 

Stilla bilder som bara ska se snygga ut använder man ju PS till.

 

Om du vill ha 3D text använder jag iallafall 3D studio max..

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

jag skulle mest andvända after effects för premiere fungerar bäst men sen så kan man få till lite snygga intron på photoshop med kpt plugins sen så kan du andvända vanliga effecter på text och bilder med final cut ifall du har det

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...