Jump to content

Animation-skolarbete

Recommended Posts

Hejsan.

Jag ska redovisa i skolan, jag hade tänkt göra en film. Ämnet är siffran noll. Jag undrar om ni kan bidra med ideér om vad jag kunde hitta på för att göra det intressant. Eller om ni har någon länk till en liknande video. Det ända jag har tillgång till är ett redigeringsprogram + Photoshop. Skölj över mig med frågar, inget är för dåligt!

Massa tomma platser, typ plattan, tom, En massa kända ställen, helt tomma. Sen zoomas allt ut tills jorden liknar en nolla. Bakgrunden svartnar och de som finns kvar är en nolla.

Så lite nice musik på det. Kan inte gå fel.

Tack så jätte mycket för dem snabba svaren. Det var exakt vad jag var ute efter, sjukt bra.

Mer önskas, alla ideér är välkommna!

Om ni har något animerat klipp liggande på hårddisken som ni själva har gjort och som ni tror jag skulle få användning av så är det också varmt välkommet.

• 2 weeks later...
Var inte Terry Gilliam med i en film om siffror? Kanske kan vara något att kolla upp. Lite inspiration.

Eller var det nån annan? Eller har jag drömt det?

Det var Terry Gilliam, men det handlade bara om siffran "ett", men såklart blev det ju lite om de andra siffrorna eftersom att det inte går att göra en film om siffran ett annars.