Jump to content

Någon som har en ide till kort skräckfilm???

red_kactus
 Share

Recommended Posts

Jo nu är det så att jag om min polare funderar på att göra en kort skräckfilm (3-10 min) och vi har ett antal idéer. Men vi har inte riktigt bestämt oss för vilken. Kan jag få lite hjälp och är någon snäll och kommer med yttligare idéer?

Här är en liten cool grej som vi kan tänka oss:

En kille är på en promenad och går förbi en lekplats. Han hör ett ljud och ser att en av gungorna gungar men ingen sitter i den. Han tittar igen och ser en liten tjej tona fram och bort (tjejen i bild kanske 1-2 sek). Sen fortsätter den att gunga. Då hörs en liten barnröst:

- Har du sett mina föräldrar?

Kille bara står och kollar ut mot gungorna.

- Har du sett mina föräldrar? hörs igen.

Killen svarar:

- Nej, jag har inte sett dina föräldrar och jag ser inte dig heller.

Då börjar gungorna röra på sig igen men till skilnad från förra gången då det bara var en så rör sig alla nu. Sen ser man den lilla tjejen springa från gungorna mot ett lekhus( även här i bild bara 1-2 sek)

Sen går hon mot ett annat lekhus. Sen mot killen i 1 sek i bild. Försvinner och kommer tillbaka som ett fruktansvärt monster. Sen filmar man på lekplatsen ca 100 meter bort och så hörs ett vrål från killen. Nästa dag hittar några det som finns kvar av honom.

Nå, vad tycks?

Varför är det mode med gröna strumpor och rosa tröjor. Allt har sitt mode och sina trender, Japanska spöken, små tejer med svart hår, är skräckens trend. Om du vill läsa mer finns det en hel del om du söker. Tror att en tråd heter "vad gör dig rädd" eller nåt, där står det rätt mycket.

Kanske inte hör till ämnet men varför är det MODE me små flickor i skräck ? :S

Det där har väl alltid varit med, någon som är underlägsen och försvarslös.

Sommakatse...din avatar? Står någon och odlar krasse i scottrutig kjol ?

Har alltid förvånats och beundrat din avatar.

/nils

Det där har väl alltid varit med, någon som är underlägsen och försvarslös.

Sommakatse...din avatar? Står någon och odlar krasse i scottrutig kjol ?

Har alltid förvånats och beundrat din avatar.

/nils

Jag har den pågrund av mitt skottska pågrund, lite som en hyllning till släkten ;) det är en farbror i kilt som skär upp kalkon faktiskt, så då vart den myten löst,

Mjo jag förstår vad ni menar. men det är just det att JAG inte tycker små flickor är särskilt läskiga av nån konstig anledning. nåväl detta har inte me diskussionen o göra. Förlåt för OT.

Kan tillägga att jag tycker som dom flesta som svarat att ta bort monstret ;)

• 2 weeks later...

Okända prylar är läskiga, och man behöver inte förklara dem i en så kort film!

En snubbe går ut i skogen på kvällningen för att jogga, när han joggat en stund börjar det komma konstiga, lågfrekventa ljud (använd stereo och nått schysst ljudprogram för att skapa riktigt obehagliga sådana!). Börja filma närmare hans ansikte närmare, mörka bilden och låt joggaren spela att han känner obehag i öronen.

Klipp till en "lugn" kameravinkel bakom honom, ta bort ljudet men låt joggaren fortfarande våndas. Visa att det är något som bara han känner av, i hans huvud.

Låt det synas något i bakgrunden, typ två lysande ögon eller nått i den stilen.

Klipp tillbaka till joggaren, höj intensiteten i ljudet och joggarens våndor. Låt ljudet glida upp i tinnitus-liknande högfrekvent tjutande och klipp det snabbt, varpå joggaren faller ihop.

Klipp till närbild där man ser joggarens ansikte, visa fejkblod som rinner ur öronen, och varför inte ögonen? Ser säkert skitläskigt ut!

Klipp till långt ifrån, visa hur en annan joggare försiktigt går fram mot den nu döde joggaren, låt de obehagliga ljuden tona in igen, visa ögonen/ljuset och klipp därefter snabbt till eftertexter!

Inte så mycket "tips", snarare ett helt genomförande, men jag ville visa på att man inte behöver använda sig av långhåriga asiatiska flickor för att göra något läskigt ;)

• 2 weeks later...