Gå till innehåll

firewire-problem, och fråga om premiere


darko

Recommended Posts

har kopplat in mitt firewire kort. säker på att det sitter i som det ska.

 

1. vad ska man ha för inställning på adobe premiere? alltså det där som kommer upp i början...med pal 48mhz typ.. + att capture inte funkar. men det tror jag beror på fråga 2.

 

2. när man ska söka efter ny maskinvara för just ett sånt kort. vad är det man ska söka efter (eftersom datorn inte verkar ha hittat maskinvaran på egen hand)? nya kommunikationsporter?, primär ide-kanal? etc.

Länk till kommentar
Share on other sites

vad händer när du trycker på capture då?

ingenting eller? eller blir det bara svart i själva capture rutan?

Du vet väl att du måste på kameran när du skall dra över. Den skall stå på "vcr" (heter så på min sony modell i alla fall) men jag vet inte vad det heter på andra, det är i alla fall inte camera mode, utan det motsatta.

När jag satte in mitt firewire kort så hittade XP det automatisk.

Annars kan du kolla på "universal serial bus kontrollers" i enhetshanteraren (device manager).

Testa att ladda ner drivrutiner till ditt kort.

Det du väljer i början skall inte ha något att göra med om capture funkar eller inte, det är väl bara kvaliten på filmen så vitt jag vet.

 

Hoppas jag lyckades hjälpa dig lite.

Tänk på att stänga av kameran när du väl dragit över det du skall, annars funkar inte ljudet i premiere.

Länk till kommentar
Share on other sites

det går inte att trycka på capture... står "capture offline" och så är alla knappar lite gråtonade. går inte att trycka på rec osv.

 

står annars att den hittat en capture-grej i premiere "IEEE 1394"...

 

har gått in i enhetshanteraren och uppdaterat dom flesta drivrutiner...ska snart starta om datorn och se om det ger något...

står dock inget speciellt namn i "universal bus kontrollers" där står det typ bara hur många platser jag har ledigt....

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...