Gå till innehåll

Elak Björn (0:40)


Sam o Rai

Recommended Posts

Min och Rais första film. Vi gjorde den INNAN vi bestämt oss för att hålla på med film. Så ni kan ju tänka er vilka grymma filmer vi kommer att göra sen. Min kusin har gjort effekter i efterhand, först fanns det inget. Våran grannes kompis har gjort musiken.

 

http://video.google.com/videoplay?docid=6055847362790356238

 

http://img241.imageshack.us/img241/9972/grabbedframe1we5.th.png

 

storlek: 31 MB

Längd: 40 sek

Streamas

Länk till kommentar
Share on other sites

Mycket intressant... Ni kunde lagt ner lite mer tid på den men det syns att det inte var något vidare seriöst. Och lite blod från detonationfilms och ljudeffekter garanterar INTE att ni kommer göra grymma filmer i framtiden.. Vem som helst skulle kunna göra sådana effekter... Ingen gillar malliga personer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det här var ju inte så bra. Men lite rolig var den allt. Välkomna till forumet, hoppas de ni gör i framtiden blir bättre :) Jag älskar ju allt som har med Ash att göra, så att ni tagit en replik ur AOD uppskattas ju. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack!!

 

Vi tycker också illa om björnen...eftersom han dödar elefanten...men mallig tycker jag inte att han är, men förstår vad du menar.

 

Tack för kommentaren :)

 

När jag sa att ingen gillar malliga personer så syftade jag på dig. Att säga att man kommar göra grymma filmer i framtiden eller så är korkat.

 

Så för att du ska förstå:

Allt förutom "Mycket intressant..." var NEGATIVT.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var det jag sa..

Det är korkat att säga att man kommer göra grymma filmer eftersom det sällan är så. Man uppfattas bara som oerhört mallig och ego. Ingen kan i förväg veta om ens nästa film kommer bli succe eller inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tar inte åt mig från folk som är födda 99. ;)

 

Jag älskar dig mega99, du vet att jag bara jävlas lite med dig, men du kommer alltid finnas i mitt hjärta.

 

Finns det någon som vill ge oss bra kritik?

 

Säg vad vi ska tänka på när vi gör nästa film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hallucinationer?

 

Vilken idiot som helst vet ju att internet kom år 2000.

Jag hoppas att du "driver med oss", för inte ens du kan väl ändå vara så obildad???

Hur som helst bifogar jag nedan lite Internethistoria (Läs & Lär)

1957 USA startar forskningsprojectet ARPA (Advanced Research Project) som ett led i det kalla kriget. Syftet är att utveckla ny teknink för militären.

 

1962 USA prioriterar försvarsrelaterad forskning och börjar forska kring säkra kommunikations nätverk. USA vill skapa nätverk som skulle klara ett anfall från Sovjetunionen.Man vill ha nätverk som fungerade även om delar av det är utslaget.

 

1969 Arpanet skapas som är föregångare till Internet. Fyra amerikanska universitet kopplar samman sina stordatorer.

Så om en förbindelse går sönder skall meddelandet ändå nå fram fast på annan väg.

 

1972 E-post börjar användas i Arpanet med hjälp av programmet Telenet kan användare koppla upp sig mot en världsdator.

 

1974 Efterhand som antalet datorer växte och nätverken belastades allt mer blir det tvunget att kontrollera dataflödet. Då uppfinns ett särskilt protokoll som datorer i nätverket måste följa. Dessa kallas för TCP/IP (Transmission Control Protocol-Internet Protocol). Ett gemensamt språk för Internet har skapats.

 

1975 Har Arpanet blivit så stort att man oroade sig för säkerheten inom det militära. Arpanet delades upp i två delar, Milnet och Arpanet.

 

1979 Usernet introduseras och den första diskussionsgruppen startar.

 

1983 Internet blir det officiella namnet för det globala datanätverket.

 

1984 Antalet datorer anslutna till Internet passerar 1000.

 

1987 Antalet datorer anslutna till Internet passerar 10000

 

1988 Startar Internet i Sverige med Sunet (Swedish University Network) som har 2000 datorer anslutna

 

1990 Arpanet läggs ned.

 

1991 Skapas WWW ( World Wide Web) i Schweiz och i Sverige grundas två av de stora IT leverantörerna Swipnet (Tele 2) och Tipnet (Telia).

 

1992 Antalet datorer anslutna till Internet passerar 1 miljon.

 

1994 Internet användningen i Sverige öker drastiskt och webbläsaren Netscape utvecklas.

4 feb skickar Sveriges statsminister ett e-mail till USA:s president Bill Clinton.

 

1995 Radio HK börjar sända dygnet runt på Internet. Det blir tilllåtet med reklam på Internet.

 

1996 Datorn fyller 50 år. Det finns ca 72 miljoner webbsidor och omkring 150 länder är anslutna till Internet.

 

Källa: (Internet Sverige, Internet en handbok.., Datorkunskap)

 

Och när det gäller din film tror jag inte heller att det är särskilt många här på forumet som är imponerade...

Du har troligen lika mycket att lära på filmområdet (-om inte mer...) som på dina "historiekunskaper".

Väx upp, och kom inte hit till forumet och lek besserwisser, utan ta tillfället att knyta kontakt med duktigt filmfolk istället, -jag garanterar dig att det är detta som du själv "tjänar på i längden"...

En ursäkt från din sida vore nog på plats, och sedan är du åter välkommen med frågor och synpunkter.

Mvh

Joel.N

Länk till kommentar
Share on other sites

OMG. Återkommer med svar om 30 år när jag läst klart din bok. ;)

 

Nej men allvarligt, då har min kompis blåst mig. Han sa att det var Alfred Internet som uppfann internet 1999 och släppte det år 2000. Jag ber om ursäkt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ingen mer som vill kommentera, alla andra filmer har typ 100 kommentarer, jag har fått från 2 bara :(

 

5 fick jag bara varav 3 var av mig själv:(:(:(

 

BRA FILM btw! Gillar känslan, filmen känns så äkta, den berör, längtar redan efter 2an!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad menar du med edit? Team faggot?

 

Manliga ankan: Tack!!! Härligt att den berör. Och du kan vara lycklig, för tvåan är planerad. Dock med ett annat namn. "The Zombie Elephant".

 

Ingen mer som kan kommentera? Filmen är ju kort, säg vad som är bra och dåligt med den. Snälla?

Länk till kommentar
Share on other sites

Den mest amatöriga jag sett, efter kriget. Därför är det lite kul ;)

Miljoner människor har filmat dockor framför fönster med dv-kamera. Blod och död är vanligt som tusan. Lite onödiga effekter likaså. Däremot var den kort, 40sek, uppskattas.

Räkna inte med att din film är ovanlig på något sätt. Jag gjorde en sån här film när jag var 12 år med riktiga smällare och explosioner. Alla vi växer upp och gör nåt bättre. Lycka till.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Den var jättebra! Bästa jag sett på voodoofilm på länge, underhållande.. Gillar speciellt Björnen.. :D

 

Tack! Kanske inte riktigt meningen att den skulle vara underhållande dock. mer mystisk och skrämmande.

 

Den mest amatöriga jag sett, efter kriget. Därför är det lite kul ;)

Miljoner människor har filmat dockor framför fönster med dv-kamera. Blod och död är vanligt som tusan. Lite onödiga effekter likaså. Däremot var den kort, 40sek, uppskattas.

Räkna inte med att din film är ovanlig på något sätt. Jag gjorde en sån här film när jag var 12 år med riktiga smällare och explosioner. Alla vi växer upp och gör nåt bättre. Lycka till.

/nils

 

Tro mig, våran film är väldigt ovanlig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...