Gå till innehåll

ännu ett om 16:9


palle

Recommended Posts

goddag, ja fick ordning på mina 16:9 klipp, hur vet ja itne men de funkade iaf. Men nu uppstod ett annat problem=) På ett klipp kom det med ett par händer i kanten som ej skulle vart med, men ja kan itne zooma, med motion för då så förstoras hela bilden å 16:9 "ränderna" försvinner, varför, elelr vad ska ja göra för att zooma så att händerna försvinenr men 16:9 bilden e kvar?

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har en fråga på samma ämne, när jag importerar en film i som är i 16:9 format till ett 16:9 projekt i premiere så är allt bra..men sen när jag exporterar det via dv-in så försvinner min 16:9, och bilden töjs ut när man kollar på den på tv(och även i kameran när man tittar på den där)..men om man lägger den utan nån övergång från klippet innan(som då måste vara i 16:9) så blir det ingen övergång utan den visas i 16:9(men bara på kameran, inte i tv:n)..kan nån hjälpa mig så jag kan kolla på det i 16:9??

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...