Gå till innehåll

Fånga video till datorn (otroligt amatörmässigt)


Recommended Posts

Om du har en digital videokamera så är det lättare och bättre. Antagligen så borde det finnas ett firewire uttag på din dator och då är det bara koppla en firewire sladd emellan datorn uttag och kamerans och då borde Movie Maker hitta den automatiskt

 

Om du inte har en firewire port på datorn så går det att köpa videokort med bara firewire ganska billigt...

 

Har du en analog kamera så kan du om du har ett bra grafikkort (vissa har video-in) ta in via det, men de brukar vara dåliga så jag rekommenderar Pinnacle studio dc10+ som jag skaffade förut när jag hade analog kamera och det fungerade jätte bra med kortet, men tyvärr innehåller Studio (redigeringsprogrammet som följer med) lite för m¨ånga buggar, men de har nog fixat det i den nuvarande versionen som följer med. Kortet kostar ungefär 2000:- om man köper via nätet.

 

Vad mer vill du veta? ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...