Gå till innehåll

Ljudöverföringsproblem till dator


Recommended Posts

Hej, jag har skrivit detta inlägg på Redigerings-forumet också, men jag är inte säker på var det hör hemma så jag skriver det här också.

 

Jag har just installerat programmet Ulead Videostudio 6, och det funkar perfekt att överföra och fånga videoklipp från min kamera till den, som sen går att spara i videofiler.

 

Min kamera är en Canon MV400 och den har två ljudspår, Stereo1 och Stereo2. Det går att dubba på ljud i efterhand, och eftersom hela filmen som jag gjort är dubbat i efterhand har jag spelat in med Stereo1 och sedan dubbat in ljudet i Stereo2. Men när jag överför videoklippet till datorn kommer bara ljudet från stereo1 med! Trots att jag ställer in kameran på att spela upp Stereo2. Jag har prövat att ställa om kameran i olika ljudkanaler och även mixa stereo1/stereo2, men datorn fångar bara stereo1, som är helt värdelöst för det är bara ljudet från inspelningsplatsen och inte det jag dubbat på i efterhand.

 

Finns det nån som vet hur jag ska lösa det här problemet, så att det ljudspår som kommer på videoklippet i överföringen är Stereo2? Måste man ha ett annat program för det? Är det för "anvancerat" för Ulead Videostudio 6?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...