Gå till innehåll

Vilken webbläsare använder ni?


carbe

Recommended Posts

Jag tyckte att det vore intressant att veta vilken webbläsare ni andra medlemmar använder. Själv använder jag Mozilla Firefox vilket jag tycker är den bästa webbläsaren, och även med bäst tilläggsfunktioner som t.ex AdBlock.

Vilken webbläsare använder ni?

Länk till kommentar
Share on other sites

kör själv mest eldräven, men msn brukar fortfarande ha en tendens att öppna explorer (av oklar anledning;)) så lite är jag väl kvar där... men i övrigt diggar jag firefox mer och mer...

 

fanns väl förresten en funktion iallafall i windows-firefox som kunde importera alla bokmärken från explorer, borde ju finnas något liknande i mac-varianten som importerar från safari.

Länk till kommentar
Share on other sites

De flesta säger ju att IE är skit, bla bla, firefox är det enda rätta osv. Men vad är det egentligen som är så bra? Varför duger inte IE? Jag ser det bara som extrajobb att behöva installera ytterligare ett program och det verkar ofta krångla eftersom många program är standardkompatibla med IE (precis som jmalmsten säger).

 

För mig fyller IE sitt syfte; att visa webbsidor, och det gör den oftast felfritt (även i fall då firefox krånglat). Den enda nackdelen är väl att den inte kan visa webbsidor innehållande ÅÄÖ.

Länk till kommentar
Share on other sites

De flesta säger ju att IE är skit, bla bla, firefox är det enda rätta osv. Men vad är det egentligen som är så bra? Varför duger inte IE? Jag ser det bara som extrajobb att behöva installera ytterligare ett program och det verkar ofta krångla eftersom många program är standardkompatibla med IE (precis som jmalmsten säger).

 

För mig fyller IE sitt syfte; att visa webbsidor, och det gör den oftast felfritt (även i fall då firefox krånglat). Den enda nackdelen är väl att den inte kan visa webbsidor innehållande ÅÄÖ.

så fort explorer låser sig fuckar ju windows. genom att använda ett annat program för surfning slipper man det. Önskar det fanns ett bra alternativ som filhanteringsprogram också. ACDSee har en browsefunktion med grym förhandsvisning, men det blir lite väl långsamt när man går in i en mapp med film- och ljudfiler.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast en sak suger FETT i Firefox (som jag också använder mest): Om man skriver ett låååångt svar i ett forum/formulär/etc och råkar trycka på "bakåtknappen" (som på min laptop råkar sitta ovanför pil-knapparna), så går man givetvis tillbaka till föregående sida och när man sedan hoppar framåt igen - då är allt man skrivit BORTA. Det är det INTE i Explorer (om det inte finns ngn hemlig inställning i FFox).

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast en sak suger FETT i Firefox (som jag också använder mest): Om man skriver ett låååångt svar i ett forum/formulär/etc och råkar trycka på "bakåtknappen" (som på min laptop råkar sitta ovanför pil-knapparna), så går man givetvis tillbaka till föregående sida och när man sedan hoppar framåt igen - då är allt man skrivit BORTA. Det är det INTE i Explorer (om det inte finns ngn hemlig inställning i FFox).

 

/Max

jag tror inte det är firefox fel, utan det beror på vilket forum det är.

Länk till kommentar
Share on other sites

Undviker ju själv just flikfunktionen då jag hellre har alla fönster på taskbaren så jag snabbt kommer åt dom... men firefox har fungerat förvånansvärt bra för mig, så den funktionen finns väl där (precis som med nyare utgåvor av explorer) men jag använder den inte, inte heller i Safari...

 

med risk att reta några, den här blev poppis hos några kompisar förut:

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-3291785230023779795&q=firefox

 

höres!

 

för de nördar som bryr sig... med detta inlägg går jag över liit gränsen 1337... ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kör mest IE på pcn, även om jag hellre skulle vilja köra något annat så tycker jag IE går snabbast av nån anledning. På Macen kör jag alltid safari, och använder flikar hela tiden vilket man saknar mycket i IE.

 

Var förresten också helt såld på den där "wheee" ett tag, finns några fler roliga här

http://www.firefoxflicks.com/flicks/index.php?&sort=rtg

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast en sak suger FETT i Firefox (som jag också använder mest): Om man skriver ett låååångt svar i ett forum/formulär/etc och råkar trycka på "bakåtknappen" (som på min laptop råkar sitta ovanför pil-knapparna), så går man givetvis tillbaka till föregående sida och när man sedan hoppar framåt igen - då är allt man skrivit BORTA. Det är det INTE i Explorer (om det inte finns ngn hemlig inställning i FFox).

 

/Max

 

Det beror på att vissa sidor tvingar webbläsaren att hämta en ny version av sidan (i stället för att hämta den ur datorns cache), vilket innebär att eventuell text tråkigt nog försvinner.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...