Gotesoli Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Jag har problem med Vegas. Jag vill installera det till min bärbara dator men första gången så hände nåt fel. Ni som vet Vegas vet att man måste installera Microsoft NET framework 1.1 m.m. Men när jag har det installerat så funkar inte att fånga video eller spara filmfil.. kanske jag ska formatera om datorn? Jag är säker att vegas funkar till min dator men kanske hände nåt fel som gjorde att det inte funka? PS: Ja har testat att ominstallera det 0 Quote
Headman Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 Vad ha du för uttag till Kameran? brukar inte ta mot film i Vegas själv men det här verkar lite skumt. funkar det att redigera i programmet? det kan även vara så att din vegas version är för gammal för Firewire och du försöker få film från kameran till datorn via firewire men Vegas accepterar det inte. Du kan adda mig på MSN så kan jag nog hjälpa till, det är lite svårt att veta vad problemmet är med denna lilla information (kanske är jag som är trö fattad) vilken version av Vegas har du? //JOhannes 0 Quote
Gotesoli Posted January 21, 2007 Author Posted January 21, 2007 Vad ha du för uttag till Kameran? brukar inte ta mot film i Vegas själv men det här verkar lite skumt. funkar det att redigera i programmet? det kan även vara så att din vegas version är för gammal för Firewire och du försöker få film från kameran till datorn via firewire men Vegas accepterar det inte. Du kan adda mig på MSN så kan jag nog hjälpa till, det är lite svårt att veta vad problemmet är med denna lilla information (kanske är jag som är trö fattad) vilken version av Vegas har du? //JOhannes Va bra. Ledsen att jag är sen men har inte haft tid och kolla inlägget. vad är din msn? 0 Quote
video_sync Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 Var nog försiktig med den där Johannes =). Luktar nämnligen besserwisser. Hade jag inte sovit 3 timmar på de närmaste två dygnen så hade jag orkat hjälpa till nu, men du får ta och lita på "Johannes" =). 0 Quote
Headman Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 öj, video_sync fråga RuNe på forumet han har jag hjälpt och sen håller på att hjälpa en som heter Cristian men det går inte så bra, för man måste göra effekten i After Effects, han ska göra ett träd som faller på en gubbe. du kan ju leta reda på tråden och skriva vad han ska göra om du nu är så bra. sen har jag hjälpt en annan som var helt ny med Vegas, jag hjälpte han och gjorde en tutorial till han om SplitScreen. gjorde en tutorial även till RuNe om att använda track motion. Fortfarande Besserwisser? jag vill inte skryta med det som står om vilka jag har hjälpt och vilka jag vill försöka hjälpa och det är alltid lättare och göra det via msn och få mer information om hur dom har tänkt sig. och det viktigaste är att dom får hjälp! Och vilket intresse av dog att inte såva, det hjälper ju verkligen Gotesoli! han har förresten addat mig nu på msn så då ska jag få se vad jag kan göra. och en sak till Video_sync du ska nog försöka sova.... ;) //Johannes 0 Quote
lilla_farbrorn Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 Rubrik omdöpt från "Problem med Vegas". 0 Quote
Gotesoli Posted January 23, 2007 Author Posted January 23, 2007 Jag har addat dig Johannes men du e ju aldrig inne på msn ju :) 0 Quote
Recommended Posts