Jump to content

att hänga sig?

septictank
 Share

Recommended Posts

Jadu, dock borde väl funka? men du kanske vill ha "the real feeling".. Mitt tips är ju köra som de brukar göra i filmer. Att de visar en viss kroppsdel, Som tex, visar enbart kroppen men inte huvudet, visa bena osv. Blir lite lättare att fake hängningen.

Jag är inte grymmast i världen på efterbearbetning men borde det inte gå att filma det med att man står på en stol och ser hängd ut. sedan filma utan skådespelare snara och stol. sen bara man "trollar bort stolen och lägger in bakgrunden från tagningen utan skådis och stol?

Som sagt är jag ingen mästare vid klippbordet eller på specialeffekter men det borde väll gå?

Du måste hänga upp skådisen i något för att det ska se någorlunda riktigt ut. Antingen det eller ha en elitgymnast som kan stå och samtidigt hänga. :)

Men som sagt behöver man inte hänga upp någon i halsen för att han ska hänga och dingla på ett vettigt sätt.

det som felar vid fejkning skulle ju vara fötternas orientering och halsens. i övrigt så syns det ju på hela kroppen om den hänger eller står stadigt på marken. dessutom är det nog väldigt svårt att få något som helst svajande att se riktigt ut om fötterna står still.

då blir det nog bättre med extra-selen och en snara som inte skulle kunna hålla ifall det går snett.

Tänk också på de 8-9 ungarna som sett Saddam-hängningen som sedan själv blivit hängda... så det är ju inte helt riskfritt...

Du kunde kanske kolla på någon klätterklubb i närheten? Det kan ju finnas någon som har en att låna ut. Eller en tom fallskärmssele, för den delen. Mycket bekvämare!

Om du inte får tag på en helkropps, så kan en vanlig klättersele fungera. Med lite meckel med att fästa linor i den kan det gå.

\\Sky

För ett par år sedan hade jag en scen med en hängning. Vi tog ett rep som vi knöt under armarna på "skådespelaren", satte på honom en tröja. där efter tog vi ett rep och gjorde en "lös" snara som vi knöt ihop med repet som skådisen hängde i. All kroppsvikt låg på repet under armarna vilket gjorde jä***ligt ont, men det såg riktigt bra ut. Tips är att ha någon form av vaddering under armarna för att minska smärtan.

Man får offra sig för konsten =)

• 2 weeks later...
  • 4 years later...