Jump to content

Jalla jalla

Recommended Posts

Bergman ger mig allergiska utslag.

Jag gillar verkligen Jalla Jalla, & har iof inte sett Zozo, men dom gör väl inte bövelen att jämföra?

Efter vad jag har hört så lär det vara lite som att jämföra Dark City med Austin Powers. Två grymt bra filmer på sitt sätt men jack shit gemensamt.

Eller mer bildligt: en spade med en kondom. Båda är till för "arbete", men i övrigt...

Ondskan är en väldigt bra film i min mening.

Även Den Utvalde är bra.

Men Ondskan är nog en av dem absolut bästa

Tycker det är synd att man gav huvudrollen till en så otroligt träig skådis som Andreas Wilson. Att han fortsätter få roller är för mig ett mysterium. Bra bok, bra story, trist skådis.

• 1 month later...
Bästa svenska sci-fi måste ju iaf. vara antingen Gröna Gubbar Från Y.R. eller Rymdinvasion i Lappland (Terror in the midnight sun) :OO

finns de ens några fler, förresten? :l

Skulle väl vara Storm då iofs, om det nu räknas till sci-fi.

kommer inte ihåg så mycket av den, för det mesta gick in genom det ena ögat och ut genom det andra när jag såg den i höstas.

Jag tycker att det är lite konstigt att ingen har nämnt filmer som Jägarna, Tic tac och framför allt mitt liv som hund.

Fyra nyanser är självklart en av de bästa filmerna som gjorts de senaste tio åren. Men Jalla jalla?? kom igen!!

Ondskan ser man väl främst för att kratta åt som bedrövliga skådespelarinsatserna. Synd på en så bra bok.

Själv tycker jag om Anders Nilssons filmer. För de är bland de få som inte lider av det Bergmanska arvet.

Daniel Alfredsson är också en av mina favoritregissörer.

Även om det inte är mycket till film så är Yrrol en klassiker (Peter Dalle).

Fares har potential, men hans filmer lyckas inte till 100%.

Har inte denna tråd glidit långt från ämnet förresten?

• 2 weeks later...