Gå till innehåll

vad är det besta redi pogramet ? till dator ?


Recommended Posts

JAg skule vilja säga Adobe Premiere Pro!!

 

Det är iof intew alls billigt, men jag tycker det fungerar utmärkt... Dock har jag heller inte sååå himla stor erfarenhet av andra redigeringsprogramm eftersdom jag nästan bara testat premiere, men jag tycker det fungerar mycket fint :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man inte vill betala så mycket stålar som alla redigeringsprogram kostar. Så funkar Movie maker bra som medföljer Xp. Ifall om man inte är ute efter några speciell effekter. Utan bara att klippa ihop en liten film. Men musikvideos kan man glömma att göra där.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu blir ja väll lynchad då ja skriver detta men äldre versioner av adobe

 

Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler §3.

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Pace alternativt administratören.

 

Tips om hur man får tag på upphovsrättsskyddad programvara är inget vi vill se på forumet.

 

Mvh Pace

Administratör, Voodoo Film forum

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Är det någon som har testat olika redigeringsprogr.?

Jag har oerhört höga krav på skärpa samt att det skall visas via TV:n.

Har köpt en digital videokamera Sony TRV 27E (ca 15.000 lax).

Har en Compaq 2,0 GHz, 512 MB SDRAM, Hårddisk 80 GB, DVD-brännare och programvaran är XP Home Edition. Det är utgångsläget.

 

Har själv testat Movie Maker = Kass, då det inte går att få ut DV-kvalité, ngt Microsoft erkänt men tillägger att det kommer med den nya versionen som inte är ute än.

Har testat demo på Avid, datorn hackar...? vet ej vad problemet är.

Har testat demo, Pinnacle studio 8 = Godkänt.

Har testat demo Ulead Studio 7 = Känns lite knepigt, men är nog ok.

Har ej testat Adobe Premiere 6,5, verkar svårt.

 

Nu till själva frågan. Jag har inte stora redigeringskrav, vill endast kunna klippa, tona, använda övergångar (några stycken) och framför allt få bra rull på texter (där har faktiskt MovieMaker visat sig bäst med rullande texter m.m.) Jag tror jag kommer att köpa Pinnacle Studio 9, då det ändå verkar vara ett lättanvänt program.

 

SYNPUNKTER TACK!! Vill gärna ha synpunkter från många med erfarenhet. Tackar på förhand.

 

PS. Kolla gärna in min filmsida, massor av spännande länkar:

http://medlem.spray.se/bengt20700/index.html?

 

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

[citat=bengt20700]Är det någon som har testat olika redigeringsprogr.?

Jag har oerhört höga krav på skärpa samt att det skall visas via TV:n.

Har köpt en digital videokamera Sony TRV 27E (ca 15.000 lax).

Har en Compaq 2,0 GHz, 512 MB SDRAM, Hårddisk 80 GB...

Har testat demo på Avid, datorn hackar...? vet ej vad problemet är.

 

Du har för lite RAM! Jag tycker minimum är 1024mb DDR och 1536mn SD (sd är långsammare)

 

OnT: Premiere Pro 7 - funkar skitbra, svårt i början men man lär sej grunderna rätt fort. Sen lär man sej lite nytt för varje gång man använder programmet.

 

GL HF

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det ingen som har prövat MAGIX Movie Edit Pro?

Jag läste om det i en tidning och dom tyckte det var skitbra. Det ligger i samma prisklass som Pinnacle 9.

Jag funderar på att köpa Magix men jag har inte hittat så mycket mer om det än det jag läste i tidningen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Visst kan man ha tur med Magix Movie Edit Pro 2004.Dock inte jag.Ser väldigt professionellt ut men har så mycket glitter&krom på ytan som i praktiken inte blir en njutning.Ovänligt/obegripligt gränssnitt.Bild&ljudsynk kan gå åt helvete.Ryckiga rörelser.Filerne för bild och ljud kan hamna lite var som helst och inte samlade ihop.Använder du för många effekter blir bild och ljudkvalitet lidande.Sprara inte vissa grundinställningar tex att du vill köra PAL isf NTSC vilket är jobbigt varje gång man öppnar programmet.Kanske version 2005 är bättre.Teoretiskt skulle det kunna tillfredställa den avancerade användaren.Billigt program.16 spår för video&ljud ,ickelinjär red etc.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...