Gå till innehåll

varifrån budget?


Mannemoviemaker

Recommended Posts

Jo, jag har förstått det. Fast om man skall vara lite allvarlig, varför skulle inte föräldrar kunna hjälpa till? Hur dyrt kan det bli? Gämför med hockey eller fotboll. Jag betalar ett antal hundra kronor i medlemsavgift för barnens fotbollsklubb och för skor och kläder. Lägger man ihop blir det säkert mer än 1000 kronor eller rent av ännu mer. Varför skulle inte föräldrar kunna sponsra en filminspelning om man kan visa upp en skaplig budget och ha lite proffsig administration. Veckoslutjobb som att dela ut reklam och liknande kan också ge klirr i kassan, likaså tindrande ögon inför släktingar. Jag tror tricket är att lyfta filmadet lite över gränsen för vanlig lek, när man är i skolåldern.

Och, en filminspelnning kan engagera hela familjen och man får något gemensamt att sysla med, både barn och föräldrar. Det är något jag saknar i dag, att man gör saker tillsammans med familjen. Jag tycker det är skittråkigt när man tex kör bil på semestern och ungarna är "försvunna" i portabla DVD-spelare, MP3-spelare, Gameboys, mobiltelefon. Spelar man inte trafikmärkesbingo på bilsemestern längre?

Länk till kommentar
Share on other sites

Off topic:

 

Spelar man inte trafikmärkesbingo på bilsemestern längre?

Inte så länge föräldrarna förser ungarna med just portabla DVD-spelare, MP3-spelare, Gameboys, mobiltelefon. Som man så får man skörda heter det ju... ;) :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Man kan lägga lite pengar var, man kan starta en studiecirkel runt projektet. Detta var där vi fick våra kontanta medel ifrån när vi var yngre.

 

Vi pratade med lokala företag om eventuell sponsring. För det mesta ville de ej, sen brukar man kunna be t.ex ahlgrens om en låda godis. Blodsocker är bra att kunna dela ut på inspelning, så är folk gladare.

 

Annars är det låna som gäller. Vad behöver man är första frågan man ställer sig. När man vet det så brukar det vara lätt att avgöra vem man ska kontakta.

 

jon

Länk till kommentar
Share on other sites

okej..... börjar hajja grejjorna. Får tigga lite av skolan mamma pappa och övriga medarbetare =D tror inte så många kommer haka på nu när det inte blir gratis.... =P

 

Börja med att göra en budget på vad för utgifter du kommer ha, så folk ser vad du tänkt använda deras pengarna till. Tror det du undrar över är "varifrån du ska få pengarna?" det är inte samma sak som hur du ska skaffa dig en budget...

 

Hmm är jag petig nu? Sorry i så fall.. blev bara förvirrad av trådens namn och vad du egentligen frågar efter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...