Gå till innehåll

Budget?


ThirddOracle

Recommended Posts

Bensin till bilen, buss- och tågbiljetter, smörgåsar och kaffe, köp av rekvesita (tex pistoler?), målarfärg, smink, teaterblod, inträdesbiljetter till områden som kostar pengar för att gå in, ersättning till de dumskallar som prompt vill ha betalt för att göra något, elektrisitet och säkert en massa saker jag inte tänkt på. Det behöver kanske inte vara så mycket eller så kan det vara jättemycket. En budget är bra, även om man tror den är noll.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skall spela in scener till en kortfilm nu under september i Slottskogen, Göteborg, bara någon kilometer från där jag bor. Jag har också all utrustning som jag behöver. Min kompis och en av hans bekanta skall närvara som skådespelare. Min fru och någon flickvän skall vara med bakom kameran. Jag regisserar och fotar. I min "budget" har jag räknat med ett antal pizzor ;)

 

....förutom 3000 kr på film (16mm och Super8), framkallning och telecine :)

 

Kontentan: Det beror väl på hur stor produktion du har att göra med. Min är ju i minsta laget...

Länk till kommentar
Share on other sites

Min fru och någon flickvän skall vara med bakom kameran.

 

Min fru och någon flickvän. Heh Lät ganska kul!

 

Vad är det som kostar när man ska göra film? Om man redan har redigeringsprogram, videokamera, trebens stativ, steadycam, en sådan där platta med hjul för kameraåkningar.

 

Alla pratar om att man måste fixa en budget, men vad är det man ska ha den till?

 

Ljus kan kosta också, och är i vissa fall väldigt viktigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Jag skall spela in scener till en kortfilm nu under september i Slottskogen, Göteborg, bara någon kilometer från där jag bor. Jag har också all utrustning som jag behöver. Min kompis och en av hans bekanta skall närvara som skådespelare. Min fru och någon flickvän skall vara med bakom kameran. Jag regisserar och fotar. I min "budget" har jag räknat med ett antal pizzor ;)

 

....förutom 3000 kr på film (16mm och Super8), framkallning och telecine :)

 

Kontentan: Det beror väl på hur stor produktion du har att göra med. Min är ju i minsta laget...

 

Intressant. När skall du börja spela in?

Finns det någon färdig synops eller manus man kanske kan få läsa?

:: Den Som Filmar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...