Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 26 till 50 av 99

Ämne: Mina chanser?

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Nja, det skulle ganska mycket förstöra verklighetskänslan, så det tror jag inte. För övrigt så skulle det vara kul att regissera helikoptrar. Tänk er scenen i 3ple-X t.ex. Skulle vara kul.

Jag försöker att göra min film så mycket verklighet som möjligt. Scenerna är långa, inte som i vanliga filmer. Det tillför nog lite på den punkten.

Förvånad

"verklighetskänslan"?

Flera filmer har datoranimerade objekt såsom helikoptrar. En av dom tidigaste som såg ok ut är helikoptrarna i Outbreak, och det är ju redan flera år sedan. Om stora filmbolag använder datormodeller eftersom riktiga helikoptrar är för dyra så tror jag inte att du har större chans.

Mitt förslag till dig är att göra några kortare projekt där du visar din eventuella talang. Du måste ha ett känt namn för att komma någonstans. Att ro iland med ett 90-miljonersprojekt som debutant och dessutom i Sverige är bara pipdrömmar.

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Inse vilken PR det skulle vara. Alla skulle vilja se filmen, bara för att jag debuterar som manusförfattare, regissör, foto och så spelar jag en av rollerna.

Även om filmen skulle bli dålig, så skulle den sälja som smör. Den skulle lätt betala tillbaks de 90 miljoner jag spenderat.

Besatt medlem
    Reg.datum
    nov 2002

Nu finns det ju nåt som heter kritiker tyvär. Det finns även nåt som kallas för djungeltelegrafen. Om den inte är bra skulle det sprida sig ganska fort hos den kritiska publiken.
    Jag tror inte att det går så mycket bättre för att du skriver manus, regisserar,foto o.s.v Det har hänt förut. Går nog ännu sämre om du är debutatant såvida du inte har Johnny Depp och Nicole Kidman i huvudrollerna.Jag kanske har fel, du kanske har rätt. Det enda sättet vi kan få reda på det är ju genom att du skaffar fram 90 miljoner på nåt magisk sätt och gör filmen.
    Senast redigerad av ungfilm den 2004-03-18 klockan 15:24.

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Jag funderar på Peter Stormare. Han är bra på engelska. nackdelen med honom skulle vara om människor började tänka Hamilton.

Medlem
    Reg.datum
    nov 2002

Du driver med oss va?
    Snälla
    säg
    att
    du
    driver
    med
    oss
    !
    "The first rule is, there are no rules"

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Jag tror han skulle passa. Eller någon helt okänd. Stormare är bra på engelska.

Verkar som att du missade hela poängen!

Det var nog inte skådespelarvalet daybreak syftade på. Förresten, varför måste det vara en svensk skådespelare? Brittiska, amerikanska och australiska skådespelare mfl är jättebra på engelska.
    Senast redigerad av roger_74 den 2004-03-22 klockan 10:30.

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

roger_74 skrev:
    Verkar som att du missade hela poängen!

Vad var poängen? Och anledningen till varför det ska vara en svensk skådespelare är för att huvudkaraktären är svensk.

Besatt medlem Opuss avatar
    Reg.datum
    sep 2002

Jag vet inte riktigt om jag vågar ta dig på allvar, är du verklig?

Tagga ner lite, ta det lugnt. Vad sägs om lite självdistans? Jag tror inte att du är dålig, det tror jag inte om någon förrän jag fått det bevisat, men jag tror definitivt inte du är gud, som du själv verkar tro.

Det är bra med höga ambitioner, men jag tror inte man överlever länge på att vara så naiv som du är. Så lite självdistans skulle vara uppskattat.
    "You get what everyone gets. You get a lifetime."

Medlem
    Reg.datum
    nov 2002

Bra sagt Opus.
    "The first rule is, there are no rules"

Nybörjare
    Reg.datum
    okt 2002

Lite onödigt språk här som inte tillför diskussionen någonting.

Okej, jag sa det. Skjut mig. Gör vad ni vill. Whatever.

Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler §4.
    Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Ronnie alternativt administratören.

Mvh Ronnie
    Forumledare, Voodoo Film forum
    Senast redigerad av Ronnie den 2004-03-23 klockan 14:03.

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Idiot? Varför? För att jag inte vill producera b-film som du? Jag orkar inte göra film som inte kommer ut till publik. Och även om jag hade ett budskap, så skulle det inte tas seriöst eftersom det är just B-film.

Besatt medlem
    Reg.datum
    mar 2003

Äh, du är ingen idiot, men du saknar ödmjukhet. Det är bra att du tror på dig själv, men du är naiv om du tror att du har den minsta chans att få 90 miljoner för att göra en film.

Jag har skummat i manuset Snakes. Det ser helt OK ut för att vara av någon så ung som du, men det är inget sådant mästerverk att producenterna kommer att slåss om dig, och dessutom låta dig regissera, spela och allt annat du tänker dig.

Lyssna på de kloka människorna här som rekommenderar dig att först försöka dig på mindre projekt. Du får inte så mycket pengar som tonårig debutant. Tro gärna på dig själv, men gör inte bort dig.

Eller är det som daybreak misstänker? Driver du med oss?
    Senast redigerad av vilcans den 2004-03-23 klockan 13:59.
    Martin Vilcans martin at librador.com
    Älskade mästerman - medeltidsfilm under förproduktion

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Jag har aldrig trott att jag skulle få 90 miljiner att göra film av. Det var därför jag kom hit, FÖR ATT FRÅGA ER. Och ni har gett mig svar.

Och manuset är inte klart än. Det är lite svårt med manus, t.ex. så fort jag hade lagt upp den nyaste version av Snake of Nauru, då började jag skriva på det, ändrade i stort sätt allt, så nu är den version gammal.

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Skulle mina chanser öka om jag flyttade handlingen till Sverige? Jag funderar på att göra det.

Besatt medlem
    Reg.datum
    okt 2003

"Varför? För att jag inte vill producera b-film som du? Jag orkar inte göra film som inte kommer ut till publik. Och även om jag hade ett budskap, så skulle det inte tas seriöst eftersom det är just B-film."

Herre och gud....

Tror du att alla stora regisörer osv började med att göra "Sagan Om ringen" direkt eller?..

Kolla upp Peter Jackssons gammla filmer.. DÄR SNACKAR VI B-FILMER!!

Ush.. man kan ju inte tro att du är sann.
    Philip Simon Gustav Olsson
    www.PhilipOlsson.se

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

I 2000 år har man trott på Jesus, så det ska nog inte vara så svårt att tro på mig.

Besatt medlem lilla_farbrorns avatar
    Reg.datum
    okt 2003

Exhalterad

har man? Sämsta jämförelsen någonsin. Jesus och du.. pff..
    Man berömmer/tror på någon för hans eller hennes kunskaper och prestationer. Inte för att någon har brist på självdistans och tror att han är gud på film.

Vad är det för fel på amatörfilm då? Jag vet att det går att göra snygga filmer med liten budget också. Du måste börja där, visa vad du går för. Om du nu är så duktig så kan du visa det med hjälp av en dv-kamera och en handling. Visa dina filmer på festivaler och se hur det går...

Varför skulle folk tro att du vore en bra regissör, skådespelare osv. när du inte har någon som helst utbildning eller erfarenhet? (inte stor i alla fall) Vad är det du har? Enbart ett manus?
    Det räcker inte.

Visst skulle du få uppmärksamhet med amatörfilm om du är så duktig som du verkar påstå. Sök stipendium på 10.000 eller liknande och ut och filma. Du behöver inte debutera med en film som kostar 90 mille att göra.
    Charles, get the rifle out. We're being fucked.

Besatt medlem Moiraines avatar
    Reg.datum
    sep 2002

"Vad är det för fel på amatörfilm då? Jag vet att det går att göra snygga filmer med liten budget också. Du måste börja där, visa vad du går för. Om du nu är så duktig så kan du visa det med hjälp av en dv-kamera och en handling. Visa dina filmer på festivaler och se hur det går..."

Precis...jag har alltid trott på att satsa på stjärnorna, så når du kanske månen. Men det betyder inte att man måste satsa direkt från marken upp till stjärnorna. Skaffa en stege.

Hursomhelst, det som bör vara viktigt i film är handlingen. Har tyvärr inte kollat in ditt manus än men saken är ändå den att SÅ många amatörfilmer har en underbart charmig eller ordentligt fräck handling. Dessa vinner priser i små festivaler som filmarna kuskar runt på i landet för att de njuter av att ha skapat något. Det behöver inte vara värsta grejen, bara att folk uppskattar det och att man själv är nöjd med det.
    The antagonist

Besatt medlem Anstalters avatar
    Reg.datum
    mar 2004

Exhalterad

Hahahahahahahahahahahaha^^^^^^^^^^
    Denna killen måste driva med oss!!!!
    Hahahahahahahahahahahaha
    90 millle, jovisst, jättebra!!!
    L O L
    Senast redigerad av Anstalter den 2004-06-05 klockan 08:15.

Besatt medlem Opuss avatar
    Reg.datum
    sep 2002

Ja jag hoppas det är så, värsta Andy Kaufman-grejen. Fast då kommer han iofs aldrig bli tagen på allvar igen, och jag tror faktiskt han menar allvar. Och det är roligt... finns många fina citat att hämta i den här tråden, och nån gång ska jag citera något av dem, nån gång...
    "You get what everyone gets. You get a lifetime."

Besatt medlem lilla_farbrorns avatar
    Reg.datum
    okt 2003

Moiraine, du kompletterade mitt inlägg. Många kloka ord där.

Vi får helt enkelt hoppas att killen tar åt sig av våra ord och provar på dv/amatörfilm annars kanske hans eventuella förmågor går till spillo.

Tack för idén Opus. Klart man ska citera snubben. Hans kloka ord ersätter helt klart min gamla signatur.
    Charles, get the rifle out. We're being fucked.

Medlem
    Reg.datum
    apr 2004

jag sitter och gapskrattar när jag läser denna tråden. en kille som jämför sig med jesus och har tio pers emot sig. haha. brother of light, snälla fortsätt skriva! det e humor!
    // Collo

MCW Studios
    www.mcw-studios.se

Nybörjare
    Reg.datum
    jan 2004

Nu har jag läst den här tråden ett tag, och jag tycker den är störtskön.

Det skulle faktiskt kunna göra grunden till en kul film. En kille/tjej som har drömmar och visioner, men som genom livets hårda skola får lära sig skillnaden mellan vision och hybris.

SNÂLLA. FORTSÄTT MED TRÅDEN.
    Do or Do Not. There is no try.