Gå till innehåll

manus kris ?


generalwinter

Recommended Posts

Hej jag hålelr på att arbeta med ett manus om en pykopat som dödar folk.

 

MEn det sfåra ligger i ja fattar inte hur tittarna ska veta hur han är pykopot någon som har några bra ideer hur han blev ett pyk fall så

skriv era ider här i s¨fall eller lägg till mig på msn Big_boo50@hotmail.com

 

tack på förhand magnus

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att det blir en självklar reaktion bland publiken då han dödar människor. Försök att beskriva hur han i detalj dödar och försök att göra det så "kallt" som möjligt.

 

Om han också har någon form av fetisch eller liknande så hjälper det till avsevärt, då det är vanligt bland massmördare på film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vill du ha med en tolkning och analys varför han blev det. Så tycker jag att en bra lösning finns i röd drake.

Ofta bygger det på trauman.

 

1. Grov mobbing

2. Våldtäckt

3. Misshandlad som barn

4. Incest.

5. Frånvarande föräldrar

 

frågan kan man födas till mördare?

 

Kan ett djur födas till mördare?!

 

mvh

henrik

Länk till kommentar
Share on other sites

man får tacka för ideerna den var ganska bra men jag fix en anna e d med han han har en inre röst som tar över honom eller henne han vill inte döda personen med rösten säger det att han ska det han han börjar bli allt mer gallen och rösten tar över honom helt till slut.

 

 

men mer i derer är inte fel jag tar i mot all informatono man kan få för en sådan här story ?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Ett tips är att låta honom ha en familj/vän/djur som han behandlar väl. Visa upp hans goda sida. På så sätt så förstärks det när han är ond och publiken kommer garanterat uppfatta honom som en praktgalning. De flesta filmer använder det här "tricket"

 

Ta och läs på lite om riktiga seriemördare och se hur de fungerade. Alla klassas nog inte som psykopater utan vad du är ute efter tror jag ofta klassas som sociopater/schizofrena.

Länk till kommentar
Share on other sites

Inre röster är ju alltid bra. Knyt som sagt ihop det med vilka han dödar. Är det kanske hans döda mamma som uppmanar honom till mord på lättfotade damer (kanske redan gjorts? :)). Eller Jesus som uppmanar honom att döda alla syndare. Det går nog att koka ihop något riktigt bra.

 

Men ibland slår verkligheten fantasin, kolla bara Son of Sam, där var det ju killens hund som sa vilka han skulle mörda.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...