Gå till innehåll

Wild At Heart


Mandork

Recommended Posts

Jag såg Wild At Heart på SVT i fredags. Kan inte säga att jag gillade den så där jätte mycket, men det var en låt där när de åkte bil som var så jäkla skön. Det var ingen som sjöng eller så och nu kommer min fråga, vad heter låten? Jag tycker ni borde kunna ge mig ett bra svar med tanke på den närmast outtömliga listan av information jag har gett er :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar, tackar!

Jag tänker nu också våga mig på att fråga vad du tycker är så bra med filmen, trots att detta är långt ifrån rätt forum.. Jag själv tycker den var rätt medelmåttig. Och till Pace och eventuell moderator, så får ni väl flytta den här tråden om ni tycker den blir för utdragen gällande filmanalys.

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Jag har alltid varit svag för "Road Movies". Inte allt för sällan i denna genre finns det med härliga personporträtt, t ex bilmeken i U-Turn. Så även fallet i denna, det har ju på sätt och vis blivit ett varumärke dör Lynch att skruva sin karaktärer gansak mycket. Jag gillar detta. Sen är ju Wild At Heart en spegling av den gamla klassiska sagan om trollkarlen från Oz. kan man den gamla skrönan blir det en hel del saker som blir roliga.

 

Än kul detalj är scenen när Sailor Ripley ger nallebjörnen till sin son han inte har träffat pga fängelsestraffet, gämför den scenen med slutscenen i Con Air där Nicolas Cage ger en liten kanin till sin dotter han inte träffat pga ett fängelsestraff, slående likhet. Skulle vara kul att veta om regissören till Con Air gjort denna likhet med flit

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag själv har inte sett många road movies överhuvudtaget, men det finns gott om annan bra film också ;) Jag har egentligen inget emot att man skruvar karaktärerna rätt ordentligt, men jag tyckte personerna i den filmen verkade rätt sjuka, mentalt.. Jag kan inte heller säga att Trollkarlen från Oz sitter som den ska ;)

Kan ju också nämna det att även jag lade märke till den slående likheten, det måste ju vara ett skämt. Det kan väl knappast bli så likt av ren slump?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...