Gå till innehåll

Hur gör man olika storlekar på folk?


ThirddOracle

Recommended Posts

Det har jag faktiskt sett i bonusmatrialet på Sagan om ringen.

 

Dem använde sig av visuella effekter. T ex: När Gandlalf kommer åkandes på sin kärra i första filmen, och när Frodo hoppar på har dem filmat när Frodo sitter längre bak en Gandalf så det ser ut som om Frodo är mindre.

Sen har dem gjort med blue/greenscreen och pallar (för att skådespelaren ska ställa sig på pallarna) för att se längre ut.

Nåt sånt var det iallafall vad jag kom på. Men det du behöver är nog visuella effekter för att få Nisse att vara en fjärde del så kort.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg oxå Sagan om ringen varianten och blev helt förbluffad. vilket jäkla jobb! speciellt inne i det lilla huset, där dom fick dela upp matbordet i olika sektioner som rörde sig med olika hastighet för att kameran skulle göra en åkning samtidigt.. ORK att komma på idén ens!.. men de är därför dom tjänar miljarder på att göra film och jag får lägga ut pengar istället :P hehe. annars får du väl hitta en fin blue/green screen nånstans å pillra ihop nåt. Tex filma från knät å neråt på "jätten" å klipp in på nåt snyggt sätt brevid den lille.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det bästa är att lära sig Adobeprodukterna enligt min mening. AE, premiere, photoshop. Då märker du snart att du kan göra olika storlekar på folk eller att göra 3-5 personer till en folkmassa på 1000-tals. Inte för att vilja göra reklam för Adobe men att under redigeringen växla mellan olika program är intressant då man jobbar i samma språk. Versoner http://www.adobe.se finns gratis.

Många långa nätter i tyst miljö kan du se fram mot. Lycka till.

Sen finns det mer avancerade program att köpa. t.e.x Maya m.fl.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad ska jag använda för effekt för att få något att bli mindre. Jag har en mc stående på en väg. sen ska jag minska ner den så att det blir jätteliten. Jag har mcn med green screen runt. Men det är som sagt effekten jag är ute efter. Eftersom den ska stå på samma ställe. DOm flesta effekter gör ju att den åker rätt ut bara då funkar det inte. Annars får jag göra en animation av den helt enkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...