Gå till innehåll

Ursinnes-styrka


Rocken

Recommended Posts

Vad kan man göra för att få någon på film att verka urstark?

Om man t ex slår sönder saker, vad är bäst? (Och mest ekonomiskt)

Finns det nåt sätt att typ slå i en vägg och få sprickor el dyl? Eller måste man göra sånt efteråt i datorn?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det skulle ju faktiskt vara något, gammalt virke är ju lätt att hitta. Men nu är det lite ändrat i scenen. Nu vill jag ha typ som i The Matrix när agent Smith slår bort en bit betong bredvid Neos ansikte (effekt-nörden inom mig) fast från ett träd istället. Kanske om man typ gör en näve av något väldigt hårt material, förklär den och sen slår till. Gärna i slow-motion.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tänkte mer på att skrapa bort barken, inte slå bort halva träd :)

Ev kan man slå på trädet rakt framifrån med något hårt, för att få en illusion av kraft. Jag tror jag ska pröva det, bara för att se hur det ser ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Träd är hårda saker, och står emot det mesta, en bil skulle ramma rätt in i ett utan att det händer nåt särskilt, o i vissa fall funkar kanske en rivningskula för att det ska hända nåt spännande..

Du kan ju göra så här (stackars träd förresten...):

Ta bort en bit bark. Såga ut en bit av stammen, sätt dit barken över hålet med spik eller nåt, så att det blir tomrum innanför, men stoppa gärna in lite sågspån och några små träbitar av den bortsågade biten så kanske det kan se bra ut om det trillar ut lite grejer när det filmas. Men se till att det fortfarande är lite tomrum bakom just där handen träffar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är av den typen att jag tycker inte alls om när man använder sig av dataeffekter och linor och dylikt i amatörfilm (om det inte är riktigt snyggt då ;))

 

Så därför tycker jag att trädgrejen låter som ett ypperligt förslag.

 

Fler grejer:

 

Kasta grejer jättelångt, med hjälp av smart klippning och vinklar.

 

Bära tunga grejer, med hjälp av att förklä lätta grejer och ljudeffekter.

 

Slå sönder saker som t.ex bord, med hjälp av att man sågar i bordet på ej synliga ställen och kanske lägger lite spån som flyger upp när man slår till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...