Gå till innehåll

Förtextsprogram


carbe

Recommended Posts

Hej!

Jag skulle vilja ha ett filmprogram där man kan göra väldigt snygga förtexter och eftertexter. Jag känner till blufftitler men i det programmet står det demo när man sparar. Är det någon som vet var det finns något sådant program?

 

/Carbe

 

P.S. Jag har redan sökt men jag hittade inget.

Länk till kommentar
Share on other sites

Efter vad jag kan se på Blufftitlers hemsida så tycker jag personligen inte att deras texter är så värst snygga.

 

Personligen skulle jag rekommendera Adobe After Effects eller något "riktigt" 3d-program istället, tror du får mycket större flexibilitet då.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...

Hej!

Jag skulle vilja ha ett förtextsprogram som är gratis. Där man kan göra snygga förtexter. Hittade Bluff Titler (http://www.outerspace-software.com/blufftitler.html) men man var tvungen att köpa det för att det inte skulle stå DEMO över allt när man sparade det. Vet någon annan något bra program som inte kostar något eller som inte är så dyrt?

 

M.V.H.

En förhoppningsfull

Carbe

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har nyligen gjort förtexter med Flash, kompletterat med Photoshop & Final Cut Pro. Det var perfekt för det jobbet jag gjorde iaf.

 

Okej... Flash är visst flera gånger dyrare än de 300:- som jag såg att (den lite väl glättiga) Bluffen kostade... Men om du har tillgång till det nånstans så...

 

Fanns en Flash kopia för några år sen, Svisch, som kostade runt 300-400 kr. Tror dock att den försvunnit.

Sen finns det väl ett gäng gratis 3D program. Var det förresten inte aktuellt i nån kvällstidning för nån dag sen - hundratals gratisprogram att ladda ner till din dator.. Där kanske det finns nåt av intresse.

 

Men Photoshop o nåt redigeringsprogram räcker för att göra schyssta grejer.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...

magix movie maker är jättelätt och bra och har lätta texter men sen finns ju blender också

jag har magix o det e bra det

 

woow bluff titels har jätte snygga titlar

 

om man använder bluff titles i en film står det demo då?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

Jag skulle vilja ha ett filmprogram där man kan göra väldigt snygga förtexter och eftertexter. Jag känner till blufftitler men i det programmet står det demo när man sparar. Är det någon som vet var det finns något sådant program?

 

/Carbe

 

P.S. Jag har redan sökt men jag hittade inget.

 

 

Adobe After effects är ju ett bra program men dyrt :S

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Annars kan man ju tänka ett steg längre när det gäller just förtexter. Givetvis krävs ett program som jag då inte är insatt i. Men det finns ju även möjligheter att göra förtexter på fotografiskt vis, antingen stop motion eller att man lubbar runt och filmar upptejpade A4.

 

Jag är nämligen av åsikten att det är mycket få förtexter i detta land som är gjorda på kompetent vis. Många verkar resonera att man måste stapla ett gäng namn och inget mer. Visst är det så, men det är en stor möjlighet att använda den som berättarkomponent. Man kan göra montage med backstory så slipper man ta det med dialog sen, mm. mm.

 

Visst behövs det knös in grafik och det är väl ett program till det som efterfrågas. Men ta en funderare på vad du vill uppnå innan och gör förtexter därefter, istället för att göra som alla andra gjort och för att det finns plugins.

 

/j

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...
  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...