Gå till innehåll

SFI storsatsar på film om Guillous Arn


roswall

Recommended Posts

Klarar bara inte av filmer som ska "pampas" på med att vara episka och maffiga och sen innehåller löjliga strider.

Visst, det handlar inte bara om slagen, men när man markandsför dem som en viss typ av film så blir det lätt att bli besviken på en sådan här rulle, och det var just det jag blev. Det funkar bara inte att försöka efterlikna ett slag som hade 10 000 tals krigare, med 150-200 statister.

 

Men sen å andra sidan så har svenska filmer aldrig kunnat framställa något sånt heller så varför klagar jag ? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

"Gud är med den som står fasst vid tron, och därför ska vi vinna... FREDEN!"

 

hade dom inte kunnat skrika "They may take our life's, but they will never... take... our... FREEDOOOOM!" och få Braveheart-referensen ur vägen...

 

Nä, som förra gången meterlånga linser (ja, jag stör mig fortfarande på avsaknaden av vidvinklar...) och inga kamera-vinklar ovanifrån... hade det varit så omöjligt med lite helikopter-shots på stora striderna?

 

Allt ser fortfarande billigt ut och jag tänker fortfarande på min reaktion när jag såg första filmen... "220 miljoner... måste vara värdens dyraste matte-paintings på tält"

 

Kommer av oförklarlig anledning dock att ändå titta på filmen på stor duk... kanske för att det är där den ska ses som "episk" storfilm... men tack vare första filmen är förväntningarna om möjligt lägre än då jag såg Råttatojj... och då var dom låga... Eller det faktum att jag fick mer production value ur trailern till Uwe Bolls Dungeon Siege hemma på datorn än hela första arn-rullen som jag just sett knappt en timme innan på storduk.

 

Kanske man borde få tag i 3timmar-en-film-klippningen som kommer släppas internationellt? där kanske det hela hänger ihop lite bättre?

 

[...]

Men sen å andra sidan så har svenska filmer aldrig kunnat framställa något sånt heller så varför klagar jag ? :)

Vadå? dissar du Bröderna Lejonhjärta?;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...