Gå till innehåll

Hjälp!! Kan inte exportera från Pre 6.5


anda

Recommended Posts

Hjälp någon???

Håller på med en Bröloppsfilm som är hela två timmar lång....

Problemet är nu bara att jag vill göra filen mindre så den passar en dvd-skiva.

Tycker jag har provat det mesta med olika inställningar men hur jag än gör blir det massor med "släpningar" i bilden!!!

Hjälp någon snälla...för jag fattar inte ett skit längre!!

 

Anda

Länk till kommentar
Share on other sites

Först och främst har du deinterlacat filmen när du tankade ut den?

Annars är det bättre att du delar upp alltihop till flera mindre filer. Annars är det bara att pröva sig fram med dom olika formaten som finns. Annars finns det nog olika codecs som du kan ladda ner från internätet.

 

Good luck

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

[citat=anda]Hjälp någon???

Håller på med en Bröloppsfilm som är hela två timmar lång....

Problemet är nu bara att jag vill göra filen mindre så den passar en dvd-skiva.

Tycker jag har provat det mesta med olika inställningar men hur jag än gör blir det massor med "släpningar" i bilden!!!

Hjälp någon snälla...för jag fattar inte ett skit längre!!

 

Anda[/citat]

 

 

Jag redigerar med Premiere 6.5 också ännu. Det fungerar bra och stabilt.

 

Jag sparar ned filmen som AVI.

 

Sen kodar jag med TMPGEnc som har många trevliga inställningar och gett mig god kvalitet.

 

Dvd gör jag sedan med TMPGEnc Author för enklare produktioner och Encore för lite mera omfattande.

 

Min egen bröllopsfilm gjorde jag med Encore. Då låg det med bildspel etc så det blev flera olika spår. Men själva bröllopet landade vid ca 30 minuter så det var inte direkt svårt att trycka in ens på en dvd.

Länk till kommentar
Share on other sites

2 timmar är så pass mycket att du knappt kan förvänta dig full kvalitet på DVD.

 

Det du kallar för släpningar förmodar jag är något som inte syns i källfilmen.

I ditt läge hade jag definitivt valt 2-pass kodning och sedan försökt med olika bithastigheter för att se hur högt du kan gå. Max bithastighet får inte vara högre än 8000b/s och prova med att sätta max till 6000, average till 5000 och minimum till 3000. Om resultatet blir en för stor fil måste du sänka hastigheten ytterligare och kvaliteten blir sämre. I Adobe Encore kan du välja 2-pass kodning och elementary streams. Jag vet inte vilka möjligheter som finns i TMPGEnc men den ansågs ju förr ge ett bra resultat men var väldigt långsam.

 

Det allra bästa vore att korta filmen med ca 20 minuter men det låter sig väl inte göras antar jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...