Gå till innehåll

Olika format vid digital redigering


Stalu

Recommended Posts

Mitt problem är att använda flera olika program på datorn för att redigera en och samma filmsnutt. Med Premiere får jag filmen till datorn, sparar den den som AVI film. Då verkar det som After Effects inte kan läsa denna AVI film, inte heller Virtual Dub kan läsa denna AVI film. Men det går bättre med AVI i form av t ex DivX. Alltså, hur ska jag spara (exportera) min DV film i premiere för att den ska gå att vidare behandla i andra program. Och vad beror skillnaderna i olika AVI former på?

 

PS. Vill ju heller inte tappa i kvalitet då den ska tillbaka samma väg som den en gång kom. DS

 

mvh

Stalu

Länk till kommentar
Share on other sites

Laddade hem demot på AlamDV2, när jag försökte öppna mina videoklipp där sa det också ifrån pga att de är i Microsoft DV Codec. Problemet är att om jag exporterar dem i Microsoft AVI, så blir bilden sämre, ingen som har en lösning

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...