Gå till innehåll

Kytv??


aion

Recommended Posts

Har någon hört något om kytv? har hört att de har ett gott rykte i branschen samt att 32 av 36 elever vid skolan hade fått jobb innan de ens hade gått ut (iofs sista läsperioden)

 

Känner ni någon som pluggar där eller kanske pluggar där själva så skriv en rad!

 

MVH Alexander

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag var med på ett av deras projekt, som gäst i ett halvtimmesprogram om biroller (som stuntman).

 

Trevliga att jobba med - kändes väldigt seriösa, och resultatet tyckte jag var bra. Fick också ett bra intryck av den lärare som var med och kommenterade och bedömde arbetet.

 

Har dock inte någon motsvarande erfarenhet av liknande utbildningar som jag kan jämföra med så ta min "maggropskänsla" för just en sån :)

 

/Rico

Länk till kommentar
Share on other sites

Kollade nämligen runt på forumet och till in förvåning har inte KYTV nämnts någonstans, utan fann i princip det konstanta snacket om DI och SFS samt några folkhögskolor. Hur kommer det sig? Har filmintresserade trasslat in sig i smalfilm så att de har blivit blinda?

 

Det vad jag har hört om KYTV (iofs producent utb.) är i alla fall att eleverna som har utexaminerats har blivit väl mottagna ute på arbetsmarknaden och att flera elever har vunnit flertalet tävlingar i kortfilm osv.

 

Har någon annnan hört någonting, förutom Fredrik? (tack för dit snabba svar föressten!)

 

MVH Alexander

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 11 månader senare...

Jag har gått utbildningen och den var jättebra. Den är säkert ännu bättre idag då jag ingick i den första årskullen av elever. Den är bred och man får testa på det mesta samtigt som den ger utrymme att utveckla det man är intresserad av.

 

Utbildnigen har bra kontakt med branchen med bra föreläsare och praktikplatser. Lärarna månar om elevernas intresse och lyssnar på deras kritik.

 

Utbildningen har bra utrustning i form av kameror och redigering. Den kostar ingenting och är CSN-berättigad.

 

Emanuel Danneman

http://www.perfectbalance.se

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har just gått ut skolan och jag är en av de som iaf till hösten har jobb. Skolan blir såklart vad man gör den till. Men till skillnad från tex kulturama som jag gick tidigare så jobbar kytv mer mot branschen. Och praktikperioderna har gett mig väldigt mycket.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...