Gå till innehåll

Rösta på det bästa förslaget (juni)


Pace

Vilket förslag tycker du är bäst?  

21 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket förslag tycker du är bäst?

    • Frågespalt med frågor till folk inom film-branchen
    • Knapp för att visa/dölja signatur
      0
    • Analysera en viss film varje vecka och få biljetter till filmen
    • Filmtävling där vinnarna bildar ett eget produktionsteam och gör film tillsammans
    • Recension av filmer, t ex en gång per vecka
    • Fler användartitlar som visas under namnet


Recommended Posts

Detta är de förslag vi fått in under juni månad i ämnet [thread=8694]Ge förslag och vinn biobiljetter![/thread].

 

Rösta på det förslag du tycker är bäst.

 

  • Frågespalt med frågor till folk inom film-branchen (jykken).
  • Knapp för att visa/dölja signatur (Wallin).
  • Analysera en viss film varje vecka och dessutom få biljetter till filmen eller dvd (Wallin).
  • Filmtävling där vinnarna bildar ett eget produktionsteam och gör film tillsammans (Ekorren).
  • Recension av filmer, t ex en gång per vecka (_nemo_).
  • Fler användartitlar som visas under namnet (TDA).

Länk till kommentar
Share on other sites

nemo, du kan ju inte rösta på ditt eget förslag! ;)

 

Dessutom bör jag kanske utveckla mitt förslag så att det står likadant som i förslags-tråden: Alltså, inte bara analysera en ny film i veckan, utan också försöka fixa sponsring från ex SF eller uthyrare så att alla som vill får se filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Bara en fråga. Är inte jykkens förslag (ett bra sådant) exakt samma som förra månadens vinnare? Isåfall är det mitt förslag för julimånad, så jag också får ett par biljetter :)[/citat]

jag tycker både jykkens och Ekorrens förslag påminner om två förslag från förra månaden, men jag har fått mina biljetter så jag klagar inte :D

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Bara en fråga. Är inte jykkens förslag (ett bra sådant) exakt samma som förra månadens vinnare? Isåfall är det mitt förslag för julimånad, så jag också får ett par biljetter :)[/citat]

 

Förra månadens förslag (av Java ex Machina) var att hålla kortfilmstävlingar eller manustävlingar.

 

jykkens förslag var en utveckling av det genom att hålla kortfilmstävlingar i flera moment där vinnarna till slut går ihop i en grupp och tillsammans gör en film och söker stöd till filmen.

 

Visst är det snarlikt, men jag tycker det är tillräckligt unikt för att tas med som ett nytt förslag.

 

[citat=Wallin]Dessutom bör jag kanske utveckla mitt förslag så att det står likadant som i förslags-tråden: Alltså, inte bara analysera en ny film i veckan, utan också försöka fixa sponsring från ex SF eller uthyrare så att alla som vill får se filmen.[/citat]

 

Det är uppfattat! Har lagt till det i omröstningen.

 

[citat=Java ex Machina]jag tycker både jykkens och Ekorrens förslag påminner om två förslag från förra månaden, men jag har fått mina biljetter så jag klagar inte [/citat]

 

Det är sant. På grund av problem med att ta bort enstaka alternativ när medlemmar redan röstat får det dock vara kvar. Se det som en chans att jämföra trenden med föregående månads röster. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pace][citat=_nemo_]Bara en fråga. Är inte jykkens förslag (ett bra sådant) exakt samma som förra månadens vinnare? Isåfall är det mitt förslag för julimånad, så jag också får ett par biljetter :)[/citat]

 

Förra månadens förslag (av Java ex Machina) var att hålla kortfilmstävlingar eller manustävlingar.

 

jykkens förslag var en utveckling av det genom att hålla kortfilmstävlingar i flera moment där vinnarna till slut går ihop i en grupp och tillsammans gör en film och söker stöd till filmen.

 

Visst är det snarlikt, men jag tycker det är tillräckligt unikt för att tas med som ett nytt förslag.

[/citat]

 

Nope, Jykkens förslag var att ha ställa frågor till filmare, precis som förra månadens förslag (också av java ex machina) som vann.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Nope, Jykkens förslag var att ha ställa frågor till filmare, precis som förra månadens förslag (också av java ex machina) som vann.[/citat]

 

Ah, my bad. Jag pratade om Ekorrens förslag om kortfilmstävlingar i olika moment.

 

För jykkens förslag, se mitt redigerade inlägg ovan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänkte göra en utvecklad beskrivning av mitt förslag.

 

_nemo_ och TDA blir officiella recensenter på voodoofilm. Recenserar nya bio och dvd-filmer t.ex 1 gång i veckan. Recensioner ur en filmskapares "point of view". Högsta betyg på filmerna kan vara 5 voodoodockor.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Wallin][citat=_nemo_]Recensioner ur en filmskapares "point of view".[/citat]

 

Recensioner av kameravinklar, ljussättning, åkningar och så vidare eller? Sånt vi Voodoofilmare är intresserade av?[/citat]

 

Det var väl tanken. Som en vanlig recension med lite utfyllnad och fokusering på vad som är intressant som filmare.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Wallin]Jag röstade på filmrecensioner, vilket jag starkt ångrar nu när mina förslag ligger i botten :([/citat]

 

Dina förslag är ändå rätt så lätta att genomföra, så jag tror att möjligheten är ganska stor att de kommer att göra det (bortsett från att alla som vill får biljetter till en film för analys). Om det är biobiljetterna som du är sugen på så bjuder jag dig någon dag, vi bor ju ändå i samma stad ;) Tack för din röst, jag tror att mitt förslag (inte för att verka ego) kan bli väldigt bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...