Gå till innehåll

Vegas 4 - rendering


dkz

Recommended Posts

Jag har nu fångat/capture ett helt band ifrån min DV-kamera och redigerat det färdigt i Vegas 4.0.

 

Nu vill jag ha en så bra kvalité som möjligt på det färdiga resultat. Som sedan ska brännas på en DVD.

 

Vilka "settings" är viktiga att ha rätt i Vegas för att få bästa slutresultat? Är Vegas bra att bränna i, eller ska jag använda mig om något annat program för att lägga min film på DVD?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Hej!

 

Ett bra och enkelt program att göra DVD i är DVD Architect som är skapat av Sonic Foundry , som också skapat Vegas. Rendera projektet i lämplig kvalite, välj exempel vis Pal DV i template, tänk dock på hur det är med fieldsen, om du ska ha övre, undre eller progressive, och om du har interlace på projektet, det ser du i det färdiga resultatet innan du bränner ut på DVD.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har själv haft problem med fula sträck som uppstår vid snabb rörelse när jag har renderat fel.

 

Nu använder jag DVD Pal, med Progressive only och 420.000.000 i "Minimum (bits per second)".

 

Har inte prövat att bränna DVDs i Vegas. Har inte prövat att bränna några sorters VideoCDs i Vegas över huvud taget.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...