Gå till innehåll

Hur skapar jag flera kloner (kopior) av en person?


kalle112

Recommended Posts

Ledsen att det tagit tid mem men...

 

Såhär blev resultatet:

http://www.crazypictures.se/digitalbilder/filmbilder/himlen.jpg

 

Som jag skrev hade vi fördelen att vi hade vit bakgrund. P.g.a min dåliga kamera så fick man inte så jätte skarpa konturer på dem och det grötar ihopsig lite och blir lite genomskinligt i kanterna. Men för oss gick det. Har man bara en bra kamera och bra ljus funkar det nog fint.

 

Våran greenscreen bestod av en målad vägg och några målade plattor som golv. Problemet var när de sprang och även gick att de gick utanför greenscreenen och kamerabilden. Det löste vi med att de gick på stället. Blev rätt så fult men funka. Skulle rekomendera rullband men kan vara svårt att få tag på...

 

Va fan ville du veta mer?

 

Använd AE och Keylight plug-in. Bäst...

 

Ha som regel att alltid ha kameran still. Det går så gott som inte annars. Gubbarna kommer hoppa och guppa åt olika håll allihopa annars. Om du inte har ett motioncontrol system men jag åtgår från att du inte har det =P

 

P.S. Jag håller faktiskt på att försöka bygga ett motion control system. Ge mig råd! Snälla! Idéer och allt går bra. Hittar inget vettigt på webben.

Länk till kommentar
Share on other sites

hittade några skivor hemma (tror de e masonit)...ska nu färglägga dom blåa och använda dom som golv...

 

Danell --> tycker resultatet på just den bilden såg väldigt bra ut faktiskt. Man hittar inga "fel" om man inte undersöker bilden vilket man oftast inte brukar göra när man ser på film. Men jag måste ändå bara fråga...hur såg det där ut i filmen? Oftast är problemet så att "konturerna" rör på sig när man har rörelser med. Då kan man se att det blir lite "pixligt" och en massa fula prickar kan dyka upp ibland...

 

Så om du kunde lägga upp ett klipp...:)

 

EDIT, såg precis att du hade en sida man kunde gå in på och där hittade jag "änglakraft" som var filmen där du hämtade bilden ifrån antagligen...Resultatet var faktiskt helt okey där också!

 

Tror nog att jag håller mig till min färdiga bluescreen och färgar några blåa plattor...så borde det funka!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 9 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...