Gå till innehåll

Nån som tagit hjälp av zingofilm?


svartkomikern

Recommended Posts

Har ett färdigskrivet långfilmsmanus och undrar vart jag ska vända mig.

Det kan hända att manuset har ett för ungdomligt eller oserriöst innehåll för att man ska kunna sända det direkt till SFIs rutinerade gamlingar. Man bör kanske istället skicka det till något annat ställe med typ filmkonsulenter, men frågan är vilket?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tänkte lite samma sak.

Gör så här, fixa en reklamtidning med massa hyrfilmer från närmaste hyrställe sen skriver du upp alla namnen på producent företagen och kollar deras hemsidor hur det är med att skicka manus och sådär

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jakethesnake]DU ska skicka en presentation och manuset till "Film Stockholm" De har inga pengar, men hjälper dig gärna att komma vidare och berättar hur allt fungerar.[/citat]

 

FilmCentrum Stockholm har lite teknikpengar att dela ut, men det kanske är svårare att få/ha nytta av det om det är ett långfilmsprojekt det gäller.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=svartkomikern]

Det kan hända att manuset har ett för ungdomligt eller oserriöst innehåll för att man ska kunna sända det direkt till SFIs rutinerade gamlingar.[/citat]

Det är dessutom ingen idé att ansöka om stöd från SFI om du inte har "ett namn" så att säga. Förstår du vad jag menar?

Dom sponsrar inte okända amatörer...jag har aldrig ansökt själv eftersom jag själv är en okänd amatör, men FilmCentrum Norr (som jag ska göra nästa film med) sa att det är helt meningslöst om du inte har gjort dig ett namn i branschen...

tråkigt men sant

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Santafantasma][citat=svartkomikern]

Det kan hända att manuset har ett för ungdomligt eller oserriöst innehåll för att man ska kunna sända det direkt till SFIs rutinerade gamlingar.[/citat]

Det är dessutom ingen idé att ansöka om stöd från SFI om du inte har "ett namn" så att säga. Förstår du vad jag menar?

Dom sponsrar inte okända amatörer...jag har aldrig ansökt själv eftersom jag själv är en okänd amatör, men FilmCentrum Norr (som jag ska göra nästa film med) sa att det är helt meningslöst om du inte har gjort dig ett namn i branschen...

tråkigt men sant[/citat]

 

Du har helt fel. (Näst intill i alla fall.)

 

John och Karl Uno Lindgren, bröderna som gjorde Stockholm Boogie som hade premiär i februari i år var inte sedan innan kända eller hade "ett namn".

Även om de kanske gjort en sjuhelsikes massa film innan så borde de ändå klassas som "okända amatörer" inför SFI's ögon i det här avseendet.

 

De fick inte så fasansfullt mycket med pengar för att vara en långfilmsproduktion, men de fick det i alla fall.

Antagligen för att SFi gillade deras idé. och framför allt för att de var ett kompisgäng som skulle göra filmen ihop. det gick de igång på hårt.

 

Så varför inte? Ingenting är omöjligt, även om vissa vill få oss att tro det.

Och slutar man kämpa för det man drömmer och vill. Ja då är det klart att du inte får några pengar från SFI.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har haft en del kontakt med Zingo Film, lånat grejer därifrån osv. Dom jag har haft kontakt med har varit väldigt trevliga. Dom körde ju förut något manusutvecklarprojekt, bara och ringa och höra efter.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Adam88]

Du har helt fel. (Näst intill i alla fall.)

 

John och Karl Uno Lindgren, bröderna som gjorde Stockholm Boogie som hade premiär i februari i år var inte sedan innan kända eller hade "ett namn".

Även om de kanske gjort en sjuhelsikes massa film innan så borde de ändå klassas som "okända amatörer" inför SFI's ögon i det här avseendet.

 

De fick inte så fasansfullt mycket med pengar för att vara en långfilmsproduktion, men de fick det i alla fall.

Antagligen för att SFi gillade deras idé. och framför allt för att de var ett kompisgäng som skulle göra filmen ihop. det gick de igång på hårt.

 

Så varför inte? Ingenting är omöjligt, även om vissa vill få oss att tro det.

Och slutar man kämpa för det man drömmer och vill. Ja då är det klart att du inte får några pengar från SFI.[/citat]

Klart ingenting är omöjligt, men läs färdigt det jag skrivit. Det längst ner om FilmCentrum Norr.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Santafantasma][citat=Adam88]

Du har helt fel. (Näst intill i alla fall.)

 

John och Karl Uno Lindgren, bröderna som gjorde Stockholm Boogie som hade premiär i februari i år var inte sedan innan kända eller hade "ett namn".

Även om de kanske gjort en sjuhelsikes massa film innan så borde de ändå klassas som "okända amatörer" inför SFI's ögon i det här avseendet.

 

De fick inte så fasansfullt mycket med pengar för att vara en långfilmsproduktion, men de fick det i alla fall.

Antagligen för att SFi gillade deras idé. och framför allt för att de var ett kompisgäng som skulle göra filmen ihop. det gick de igång på hårt.

 

Så varför inte? Ingenting är omöjligt, även om vissa vill få oss att tro det.

Och slutar man kämpa för det man drömmer och vill. Ja då är det klart att du inte får några pengar från SFI.[/citat]

Klart ingenting är omöjligt, men läs färdigt det jag skrivit. Det längst ner om FilmCentrum Norr.[/citat]

 

 

Jag läste vad du skrivit om FilmCentrum Norr från början.

Varför bad du mig läsa det igen? Vad vill du säga med det?

 

Jag bryr mig inte det minsta om vad FilmCentrum Norr eller något annat FilmCentrum säger. Vem påstår att de ska ha mer rätt än andra?

Genom att säga till dig att det är helt meningslöst om man inte gjort sig ett namn i branchen så försvagar de din tilltro på dig själv och dina drömmar. Bara för att de påstår något sådant så ger du upp tanken. Det tycker jag är synd.

 

Har jag inte förstått din pik på varför jag skulle läsa de raderna en gång till så tell me.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...