Gå till innehåll

Knappar i Encore


Gussyl

Recommended Posts

Jag har fyra filmer som jag vill koppla fyra fördefinierade knappar i Encore. När man gör det så får man en snygg tumnagel av första rutan i filmen. Mitt problem är att jag har 2 sek black video på mina filmer. Hur får man programmet att välja andra bilder än första rutan i filmen som tumnagel?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

Har haft samma problem själv, men jag tror inte det finns ngn lösning till detta.

Istället kan man ta ut en frame ur filmen (Det man önskar) och sedan i photoshop t.ex. skapa en menu med denna bild som en button och länka den som önskad.

Lite mer jobb att göra, men det fungerar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Efter att ha rådfrågat ett annat forum så kommer här en lösning:

 

Click on the chapter marker in the timeline that you want to change and it will turn red. Move the CTI to the frame in the chapter that you want to use as your thumb. Right-click the CTI and choose Set Poster Frame.

 

Actually, if all of your video is in separate timelines, the only chapter in each timeline is the default chapter one. That will work fine for what you want to do; you won't need additional chapters.

 

CTI stands for Current Time Indicator; it's the blue-headed index line that indicates where you are in the timeline.

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra, så nu vet man det oxå.

Behöver jag inte krångla med jag har gjort hittils!

 

Encore är visserligen helt fantastiskt, men vet ngn när nästa Ver kommer. Verision 1 har lite små problem tycker jag (ibland ireterande).

Jag har oftast konstiga fel med länkarna som helt enkelt strular!

 

Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...