Gå till innehåll

Recept på blod


Unforgiven

Recommended Posts

Överlag undviker jag alla former av sirap. På apoteket kan man receptfritt köpa flytande Sorbitol som är ett sötningsmedel med bättre egenskaper. Har använt det i flera professionella jobb i liknande recept som de som nämnts här i tråden. Byt bara ut sirapen mot sorbitol.

Sedan kör jag ofta med en monimal skvätt grön färg istället för den gula också - Ger mer djup i färgen. Tänk på att slutresultatet ska se bra ut i bild, inte bra ut för ögat (sällan samma sak)

 

Slutligen... tänk på ljussättningen!

Blanda och testa ert blod i samma ljusförhållanden som de ska användas. En blandning som ser PERFEKT ut i lysrörsljus hemma i köket, kan se ut som gulbrunt crap i solljus, osv...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Nu har inte jag läst igenom alla inlägg i denna tråd så jag hoppas inte att jag upprepar något.

 

Men jag undrar om någon har tips på en bra blodblandning som torkar bra utan att sen kladda så mkt?

Sirapsblod funkar bra men det blir så jääävla kladdigt om man ska ha det lite överallt, det slutar aldrig kladda. Arrgh. Helst ska det ju gå att ha i munnen också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har inte jag läst igenom alla inlägg i denna tråd så jag hoppas inte att jag upprepar något.

 

Men jag undrar om någon har tips på en bra blodblandning som torkar bra utan att sen kladda så mkt?

Sirapsblod funkar bra men det blir så jääävla kladdigt om man ska ha det lite överallt, det slutar aldrig kladda. Arrgh. Helst ska det ju gå att ha i munnen också.

 

Om du har lite koll på tagningarna (det har vi aldrig) så använder du olika blod till olka scener.

"Sirapsblod" till tagningar där det ska rinna och skvätta. Sen kanske blodpasta till tagningar där blodet skall "ligga still".

 

Kladdigt blir i alla fall : )

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Brukar ha denna blodblandningen

 

Vit sirap (den som är genomskinlig)

Svart pastafärg (eftersom svart karamellfärg är svår att få tag på)

Röd karamellfärg

 

Sen späda ut det med vatten tills man får den konstistens man vill ha.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...
  • 3 månader senare...

KÖP FÖR GUDS SKULL INTE GRISBLOD!!!!!

Det innehåller mycket bakterier som kan göra dig väldigt sjuk.

Köp fädigt blod från ex göteborgs perukmakeri, eller mapont Det håller hög kvalite och ser riktigt bra ut på bild.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 4 månader senare...
  • 3 månader senare...

Blod finns av många sorter och kvalitet, finns väldigt billiga blod på vissa affärer. Problemet med billiga blod är att dom färgar och ser orealistiska ut.

Sen är det alltid en fråga om tycke eller smak, vilken färg och konsistens man vill ha.

Antingen köper du färdigt BLOD

Eller så blandar du själv, basen är oftast då sirap eller sorbitol. F/X Sorbitol 70% 1 liter

Recept om du vill blanda själv hittar du lätt på google https://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=sorbitol+blood#hl=en&sa=X&ei=_-R5T4yJDcbh4QTI7ZmTDw&ved=0CBgQvwUoAQ&q=fake+blood+recipe&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&fp=9b0c83a130f3bca0&biw=1280&bih=923

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...