Gå till innehåll

Ljud inspelat med MD (minidisc)


pld

Recommended Posts

Hej!

 

Jag ska spela in film i sommar som aka skickas ut på festivaler så jag tränkte köpa nåt så jag kan ta in ljudet bättre och har kollat på Sony MZ-RH910 minidisc. Jag har sökt lite här på forumet och läst om att MD (minidisc) inte ger så bra ljud. Så det jag undrar är om nån skulle kunna lägga upp nåt ljud som är inspelat med MD (kan vara en dialog, miljöljud eller vad som helst) så man kan få lyssna själv om det låter dåligt. Går även bra med ett filmklipp där ljudet är inspelat med MD.

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror inte du hör att ljudet låter så dåligt om du inte direkt A-B testar mellan samma okomprimerat ljud du spelat in med samma prylar. När man lyssnar på musik i mp3-format tycker jag inte alls det låter dåligt. Och Md komprimeringen är mycket bättre tom. Men det är lite skillnad då bara slutprodukten komprimeras, om du väljer att komprimera direkt och sedan ska ljudet bearbetas och sparas om och kanske komprimeras igen så kommer man garanterat höra skillnad än om man försöker spela in med så bra kvalite som möjligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...