Gå till innehåll

kanske en enkel fraga om AE


mingan

Recommended Posts

tjaa jag har bara ett litet problem som ja inte kan finna men sakert enkelt...

jag har en bild el filmklipp som ja vill boja jag finner inte vart man kan gora de nagon som vet som kan forklara snabbt?

ex: jag har en "oval" tv och vill lagga in ett filmklipp som passar in sa tvn e val och ja vill ha bilden oval sa de matchar ... tell me.. tack pa forhand

PS: har engelskt tagentbord om ni undrar ba :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=mingan]jo de vet jag med de e ju inga problem :) men gora den oval dvs :) det e ju lite mer problem :) de e ju latt o gora pa en platt tv men en oval...[/citat]

 

Hur exakt menar du med oval? Det låter lite som om du har en nästan cirkelrund tv när du skriver så.

Antar dock att du menar att den inte är helt fyrkantig som dom flesta bildrörs tv-aparater är.

 

Posta gärna en bild från klippet med tv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det låter som att frågan inte alls handlar om att göra bilden oval, utan om att göra en oval mask. Kroffe har i så fall helt rätt i sin beskrivning även om det går att göra på andra sätt, men jag vill inte förvirra i onödan. Läs på om maskning i hjälpen så skall det väl ge sig.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...