Gå till innehåll

"jag såg min bäste vän dö" - finns att köpa på discshop!


mbfilms

Recommended Posts

Hej!

 

Jag och två andra grabbar, alla 23 år har jobbat med kortfilm i många år och bestämde oss för två år sedan att börja köra långfilm också.

 

Nu har vi efter några års slit gjort 2 långfilmer, varav en kommer ut nån gång i höst i usa på dvd och film nr 2, "jag såg min bäste vän dö", kommer ut preliminärt den 12:e juni på dvd via discshop.se!

 

Om någon har några frågor kring filmen och så får ni gärna ställa dom här, så ska jag försöka besvara dom.

Kan ju vara intressant eftersom vi hade i princip noll budget och har gjort allt själva från grunden utan några direkta utbildningar.

 

Sen hoppas jag att ni vill ta en titt på filmen också!

 

http://www.mbfilms.se - Sonny Hellerstedt

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej.

 

Den är inspelad med en sony widescreen-videodigitalkamera, en enkel modell. Sedan redigerad i Premiere. Ljudet är inspelat på plats och finputsat i redigeringen. Musiken är tagen utifrån två duktiga musiker som bistått med ca 15-20 låtar. Vad mer kan man säga? ca 10 inspelningsdagar.. Utspelar sig på hösten..

 

Vi själva agerar distributör av filmen.

 

mvh

/

Sonny

Länk till kommentar
Share on other sites

Handlingen går att läsa på discshop.se/mbfilms.se

 

Men det är iaf 5 ungdomar som bestämmer sig för att återigen åka på höstutflykt på samma plats som alltid, Pilsbo. De vet dock inte om att en hemsk sanning döljer sig bakom deras liv och att någon snart kommer få se sin bäste vän dö.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...