Gå till innehåll

Statister


Recommended Posts

Tjena igen allihoppa

 

Angående min sista fråga som hade för rubrik (Filma en biljakt) undrade jag om hur man filmar en biljakt i en tung trafik. Men nu så undrar jag hur man gör med statisterna som ska föreställa vanliga människor på vägen.

Alltså som sagt så krävs såna scener snabba klipp och många vinklar och det lär ju bli massa omtagningar och när man ska ta om samma bilrörelse flera gånger i olika vinklar så hur gör man med statisterna så är på vägen säger man åt dom ok backa sen ställer man alla bilarna alltså statisterna som dom var och kör om samma scen i en annan vinkel.

 

Är det möjligt att filma en sådan scen och liknande scener med en kamera eller är det omöjligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

ja du, jag skulle verkligen rekomendera att filma med fler kameror. Tänk bara på alla tagningar som ska göras, borde minst ta flera dagars inspelning. Tänk på att i en biljakt använder man sig ofta av små snabba klipp. Det lär bli jobbigt om du ska filma alla tagningar och vinklar med samma kamera, men ingenting är omöjligt!"

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 7 månader senare...

Om du ska filma en biljakt föreslår jag att du föst och främst kollar in några filmer med bra filmjakter. Ett tips är filmen "Ronin" med deniro och reno. Tror nästan den biljakten som äger rum i den filmen är bland de bäst gjorda biljakterna i filmens historia.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 7 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...