Gå till innehåll

Alien/Predator (Diskutera om allt som rör dessa giganter här)


_nemo_

Recommended Posts

En stilla undran. Jag har hört ryktas om att AVP2 inte kommer att gå på bio över huvud taget eftersom den första filmen fick så dålig kritik. Är det någon som vet hur det ligger till?

Vad en film får för kritik, hur bra den är eller vad folk i allmänhet anser om den har absolut ingenting att göra med hur den distribueras.

 

Det enda som egentligen räknas är hur mycket pengar som kommer in, och eftersom den första gjorde skapligt bra ifrån sig kommer uppföljaren väldigt troligt att gå upp på bio också.

Länk till kommentar
Share on other sites

nåt att tänka på mellan att man gått och sett en dålig film på bio och att man klagar på alla ännu sämre uppföljare som görs till dåliga filmer...

 

Hoppas fortfarande att 2:an ska vara DEN BÄSTA UPPFÖLJAREN NÅGONSIN. =) Drömma kan man ju.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe, jag sa ju att man kunde ju iaf drömma. Även fast jag redan vet att den kommer förmodligen att suga lika hårt som ettan om inte mer.

 

Tycker fortfarande att konceptet har stor potential att bli den ultimata popcorn-rullen. Men absolut inte med Salernos manus.

Länk till kommentar
Share on other sites

AvP2? Nä, bespara mig. AvP2 är att koka soppa på en spik som var rostig och krokig redan från början... (Ja ja. Jag vet, pengar styr)

 

Nej, ge mig en värdig avslutning på Alienserien, som tar tag i storyns grunder - densiteten i allt; rymden, storyn, kamerarörelserna, mörkret, skräcken. Visst, vi har sett "allt" förut, men jag tror nog att det finns mer saker att berätta om Alien, denna identitetslösa, vackra, grymma, logiska varelse som bara lever för att vara den ende.

 

 

(Härefter tänker jag bara låta tankarna rinna ner på tangenterna)

 

Vad kan då en femte Alien handla om? Tja, varför inte, så så många önskar, deras hemplanet. Nej, jag vill inte se"Aliens" igen, med en massa pang och pang samt buller, utan mer smygande, som ettan. Dess hemplanet är öde. Kanske.

 

Men måtte det inte bli som alla de andra Alienfilmer - folk stiftar bekantskap med monstret, blir skraja, och funderar hur de ska klara sig och fly fältet. Alla filmer har samma upplägg. Det kanske istället kan vara lite mer face your fear, utan utrotningssyfte, snarare kompromiss. Dom är ju intelligenta. Puss och kram och "nu lever vi i fred, va". Det vore väl fint? Äh jag vet inte...

 

Och skippa Ripley... Eller också kan det vara en förhistoria, med en ung Ripley, där vi får en aning om varför hon alltid hamnar med dessa monster. Kanske är hon mer släkt med dem mer än vad vi och hon trott. Kanske är vi alla det? Alien, en skapelsens första stora misstag, människan version 1.1, alltför stingslig.

 

Äh, hoppas dom får till en femma med grym story och grymma Aliens. Det räcker långt.

 

Nu har jag ordbajsat färdigt...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...
  • 1 månad senare...

NÄ NU JÄVLAR!!! kan de inte hitta på sitt eget jävla monster... alltså vad jag menar, Alien utspelar sig i framtiden, då har de inte hört talas om några Aliens. Men nu så ska Aliens vara på jorden i nutid, det innebär att de helt undergräver hela Alienkonceptet!!! Va fan! Att Predator skulle komma tillbaka kan ju funka i den historien... men inte Alien. Fan nu blev jag upprörd!

Jag har inte sett AvP så jag vet inte när/hur den utspelar sig men det är är förjävligt...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har inte sett AvP så jag vet inte när/hur den utspelar sig men det är är förjävligt...

Ettan är riktigt, riktigt dålig. Dels för den undergräver allt Ripley kämpade och dog för (att hålla Aliens från jorden, för att om Aliens kom till jorden så skulle jorden gå under), och dels för att den är alldeles för snäll på alldeles fel sätt (PG-13, se även Die Hard 4). Men framförallt för att den bara är dåligt berättad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ettan är riktigt, riktigt dålig. Dels för den undergräver allt Ripley kämpade och dog för (att hålla Aliens från jorden, för att om Aliens kom till jorden så skulle jorden gå under)

 

Så den utspelar sig också på jorden? efter Ripley eller före? Den här filmen verkar ju utspela sig i nutid och det är ju ganska så galet.

Jag spelade det första AvP spelet en hel del när det kom ut.. det var asgrymt tycker jag (specielt om man hade 5.1 ljud). Det utspelar sig på en (eller flera) rymdbaser där man är Marine, Alien eller Predator, allt i Aliens (tvåa) tid. Hade de baserat filmerna på det så tror jag att det skulle vara bättre... men men, det är vad jag tycker (ni kanske har diskuterat det här tidigare, jag har inte läst hela tråden).

Länk till kommentar
Share on other sites

Så den utspelar sig också på jorden? efter Ripley eller före? Den här filmen verkar ju utspela sig i nutid och det är ju ganska så galet.

Jag spelade det första AvP spelet en hel del när det kom ut.. det var asgrymt tycker jag (specielt om man hade 5.1 ljud). Det utspelar sig på en (eller flera) rymdbaser där man är Marine, Alien eller Predator, allt i Aliens (tvåa) tid. Hade de baserat filmerna på det så tror jag att det skulle vara bättre... men men, det är vad jag tycker (ni kanske har diskuterat det här tidigare, jag har inte läst hela tråden).

Spelen är mer som serietidningen där idén grundades. Filmerna har inget med varken spelen eller serietidningarna eller nästan inte ens alien eller predator-filmerna att göra. Ettan utspelas i nutid i nån underjordisk pyramid vid antarktis.

Länk till kommentar
Share on other sites

Spelen är mer som serietidningen där idén grundades. Filmerna har inget med varken spelen eller serietidningarna eller nästan inte ens alien eller predator-filmerna att göra. Ettan utspelas i nutid i nån underjordisk pyramid vid antarktis.

 

 

hmmm, då citerar jag mig själv: "kan de inte hitta på sitt eget jävla monster... " hur fan kan de har släpt "alien" till en sådan film!?! för att tjäna ett par döda presidenter till förmodligen. skit samma... jag ska inte se den (eller den nya) bara av ren princip!

Länk till kommentar
Share on other sites

men asso, såg em trailer på AVP Requiem nyss, den värkar ju bra, och det är väll typ en uppföljare? orkade inte att läsa alla 5 sidor om någon nämnt detta men jag gör väll det nu da än då:

Trailern finns på http://www.avp-r.com

Den verkar ju bra

 

edit:

märkte att ni redan skrivit om filmen, hehe. Men länken till trailern är ju där iaf.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Har inte läst igenom hela tråden, så med risk för upprepning så höver jag ur mig mina klagomål^^

 

Ettan var acceptabel, men inte mer än så. Jag fattar helt enkelt inte varför de var tvugna att plasera den på jorden, i nutid. Varför inte använda det koncept som redan skapats i serien och spelen. Och att sedan låta uppföljaren utspela sig i civilisationen förstör bara ännu mer. Som tidigare nämnts några gånger så förstör det hela konceptet i alien-serien. Jag är övertygad om att t.o.m Uve Boll hade kunnat slå ihop en bättre idé

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
Spider-Alien! Gotta see!!!

Undras om den där Venom-nissen mä rastaflätor måhända heter typ Acid eller nåt då? ;-)

 

Haha, jag tänkte faktiskt på samma sak! Jag såg en som tyckte det såg ut som en punisher-t-shirt. Men jag tänkte direkt på Venom.

 

Det är jättelätt och "make fun of it" med saker som Bob Marley vs Venom istället för Avp, men i slutändan så tycker jag ändå att den ser bra ut =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...