Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Ja jag köpte två filmer för ett bra pris på 99 kr. Dom va

 

What's Eating Gilbert Grape med Johnny Depp, (En favorit skådis) Leonardo Di Caprio och regissören var vår egen Lasse Hallström.

 

Ed Wood var den andra med Johnny Depp, Martin Landau och regisserad av Tim Burton.

 

Underbara filmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

För helsiket, väntar in en kopia av Casper. Den är visst utgången och jag har bara aldrig slagit till på den... Nu om den inte är en floater så har jag den till sist. Sen slog jag till på en dubbeldisc med babe och babe 2. Första är urgullig och den andra är pur fascistpropaganda. Men det är bra, dock ej för barn, del 2 alltså.

 

Och i paketet ligger även V för Vendetta :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Java ex Machina;71826]lite kul fakta om Babe: flera olika grisar användes under inspelning av filmen, eftersom de växte så snabbt i den åldern. Det fanns en liten rörelse också när filmen var ny, att grisarna som spelade Babe inte skulle gå till slakt sedan, men det lyckades inte.

 

Så Babe slutade sina dagar som bacon.[/citat]

 

Det kommer bli svårt att se dessa filmer igen nu, tanken på att en fet Amerikan har ätit upp Babe och ägg till frukost är ju hemsk......

Länk till kommentar
Share on other sites

Lady Vengeance.

 

Såg den igår, hade höga förväntningar och de sköts till skit, en mycket stor besvikelse.

 

Tyckte den var pretentiös, en simpel hämndhistoria som försöker vara något helt annat. De sista 20 minutrarna var de långtråkigaste jag sett på väldigt, väldigt länge.

 

EDIT:

Senaste filmerna jag köpte var tre dokumentärer: Grizzly man, Fearless Freaks, och DIG!

 

Otroligt bra filmer. 5 plusare hela gänget. Har faktiskt tröttnat en hel del på spelfilmer. Den senaste tiden har jag varit betydligt mycket mer intresserad av dokumentärer, riktiga människoöden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg precis klart Papillion från 1973 med Dustin Hoffman och Steve McQueen. Jävlar vilken grym film. kan definitivt rekommenderas för alla som gillar fängelsefilmer.

 

det enda jag var lite besviken på är

slutet. jag hade väldigt gärna sett ett öppet slut, gärna med en långsam fade out från en stillbild tagen mitt i Papis hopp från klippan på slutet så man inte vet om han klarar sig eller inte. hellre det än voice overn i alla fall.

 

i övrigt helt lysande film med otroliga rollprestationer och riktigt välskrivet manus.

Länk till kommentar
Share on other sites

Les Diaboliques, en gammal fransk skräck/thriller från '55.

 

jag kan verkligen rekommendera den till er som gillar suspense och hitchcock om ni får tag på ett ex.

 

 

tydligen finns det två att välja mellan, antingen den brittiska eller den amerikanska Criterion-utgåvan. textningen på den brittiska som jag såg var halvkass på det sättet att textremsorna försvann alldeles för snabbt så man fick spola tillbaka och läsa om hela tiden. vet inte hur den amerikanska är.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...