Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Det Vita Bandet

Michael Haneke kan han. Oj, vilken film. En av fjolårets bästa filmer, om inte den bästa. Plågsamma timmar i biomörkret men samtidigt något av det bästa jag varit med om. 9/10

 

Senaste jag köpte var Manderlay :)

 

Gummo. sjukt bra

Den har vi här hemma. Måste se.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Cashback. Oscars-nominerad kortfilm som blev långfilm. Kändes från början väldigt manschauvinistisk men växte lite efter hand. Brittiska filmer är ofta sevärda. Måste ha censurerats i USA.

Länk till kommentar
Share on other sites

Cashback. Oscars-nominerad kortfilm som blev långfilm. Kändes från början väldigt manschauvinistisk men växte lite efter hand. Brittiska filmer är ofta sevärda. Måste ha censurerats i USA.

 

Såg du kortfilmen eller långfilmen? Såg långfilmen och det finns delar som är bra men det håller inte för en hel film, skulle gissa att kortfilmen är bättre.

 

Senaste filmen jag såg var The Cabinet of Dr. Caligari från 1920

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg du kortfilmen eller långfilmen? Såg långfilmen och det finns delar som är bra men det håller inte för en hel film, skulle gissa att kortfilmen är bättre.

 

Senaste filmen jag såg var The Cabinet of Dr. Caligari från 1920

 

Långfilmen, men hela kortfilmen är en del av den. Ja långfilmen är lite spretig.

Länk till kommentar
Share on other sites

alice in wonderland 3D

 

sett fram emot denna sjukt mycket

 

Tråkig, barnslig.

 

suddig bild, gult filter över hela filmen, världens sämsta slutmusik, uttråkad depp., dåligt slut

 

en film jag glömt om en vecka

 

2/5

 

skulle nog vart 3/5 om det inte vore 3D verran

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Senaste jag såg var The Weather Man.

 

Var en helt okej film. Bra skådespeleri och ett ganska uppfriskande manus. Dock inget att prisa till skyarna!

 

Senaste film jag köpte, There Will Be Blood på bluray. Vilket mästerverk!

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg nyligen Eden Lake och det är nog mitt livs största misstag. Jag rekommenderar ingen att kolla på den iom att ni förlorar 2 timmar av era liv.

 

Däremot kan jag rekommendera Spike Jonze's kortfilm "I'm Here". Jag tycker den var väldigt fin och bra plus att fotot är så jävla snyggt i den!

 

http://www.youtube.com/watch?v=_TQuzRCbpsY - där är del 1 av 3.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 2 månader senare...
  • 3 veckor senare...

Senaste filmen jag såg var Shutter Island och den var helt sanslöst bra. När man kollar på filmen så är det galet hur han har lyckats få allt att bara klicka. Jag var aldrig någon stor Scorsese fan förrän the Aviator dök upp. Har varit såld på honom enda sedan dess. Trots att jag sett Raging Bull och Taxi driver innan har jag aldrig riktigt fastnat för honom som på senare dagar. Men desto mer jag ser hans lite nyare filmer desto mer uppskattar jag dem gamla. Hantverket är helt exceptionellt. Rekommenderar den varmt till alla.

 

Se och häpna!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 7 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...